משרד ההגנה של בריטניה פרסם הלילה (שישי) דוח מודיעיני מפורט, החושף כי צבא רוסיה שהחל את פלישתו לאוקראינה לפני 23 יום, סובל מבעיות לוגיסטיות המקשות עליו בלחימה בקרקע ומהאוויר. נינו אבסדזה, לשעבר חברת כנסת וכיום פרשנית לענייני רוסיה, הגיבה לדברים בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM וניסתה לענות על השאלה האם הכוחות הרוסים עתידים לאבד את כוחם בזמן קצר. 

בפתח דבריה אמרה: "פוטין מפסיד בינתיים בכל החזיתות. במישור הבינלאומי, הוא הפסיד עוד לפני שהמלחמה החלה. עם זאת, אנו לא יכולים לדעת מה יעשה הדוב הרוסי כשמעמידים אותו עם הגב לקיר - כנראה שהוא באמת יכול לתקוף. הרי המינימום הרוסי לא פוגש בשום מקום את המקסימום האוקראיני. ככל שהזמן עובר, או שפוטין מפסיד הכל או שהוא מרוויח מה שהוא מנסה להרוויח. עד שלא תהיה לו תמונת ניצחון כלשהי ביד, כנראה שהוא לא יעצור את הטרגדיה הנוראית הזו".

על החשש במערב כי פוטין ישתמש בנשק כימי נגד אוקראינה, אמרה אבסדזה: "התקווה של כל העולם היא שפוטין לא ישתמש בנשק כימי או ביולוגי, זה נשמע לגמרי מטורף. נשק כימי לא ייתן לו את תמונת הניצחון שהוא מחפש. הרי הוא לא רוצה לכבוש את אוקראינה - הוא רוצה אוקראינה ממושמעת. הוא רוצה לדעת היטב שאוקראינה גם בעתיד לא תתחבר לנאט"ו או ברית צבאית כזאת או אחרת, אבל אין פוליטיקאי אוקראיני אחד היום שיכול להכריז על כך".



עוד אמרה בהקשר זה: "בין ביידן לפוטין לא עבר חתול שחור, אלא פנתר שחור שמן מאוד. ולא היום, אלא עוד ב־2014. עם זאת, זה לא מה שמטריד את הרוסים כמו העובדה שכתוצאה מהמלחמה הנוראית הזאת היא תאבד סטטוס של מעצמה עולמית. בלי זה, האימפריה הרוסית אף פעם לא הצליחה לחיות - לא ברית המועצות וכנראה שלא הרוסיה של היום". 

לסיכום, טענה אבסדזה כי כעת ישראל וטורקיה מתחרות על כך שיוכלו להיפגש פוטין וזלנסקי ולחתום על הסכם שלום. "פוטין עדיין לא שם", קבעה, "אבל תמונת הניצחון בהחלט יכולה להיות שזלנסקי חותם על מה שהוא דורש. הרי אין פוליטיקאי שיעשה זאת, בוודאי שלא זלנסקי. אנחנו עדיין לא מרגישים את הרגע הזה, אבל הלוואי ואנחנו טועים וכן ימצאו פתרונות דיפלומטיים שיהיו רחוקים מהציפיות של שני הצדדים אבל שיאפשרו לשים קץ לטרגדיה המתרחשת בלב אירופה". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm