ראש הממשלה נפתלי בנט ושר חוץ יאיר לפיד, הגיבו היום (שישי) בהודעה משותפת לדיווח לפיו ארה"ב שוקל להסיר את משמרות המהפכה של איראן מהרשימה השחורה של ארגוני הטרור בעולם, במסגרת הסכם הגרעין. "משמרות המהפכה הם ארגון טרור שרצח אלפי אנשים, כולל אמריקנים. אנחנו מתקשים להאמין שארה"ב תסיר את הגדרתו כארגון טרור", קבעו. 

השניים הסבירו בהרחבה את עמדתם ואמרו כי "משמרות המהפכה האיראניים הם החיזבאללה בלבנון, הם הג'יהאד האיסלאמי בעזה, הם הח'ותים בתימן, הם המיליציות בעיראק. משמרות המהפכה עומדים מאחורי ההתקפות על אזרחים וחיילים אמריקנים בכל רחבי המזרח התיכון, כולל בשנה האחרונה. הם אלה שעמדו מאחורי התכנונים להתנקש בחייהם של פקידי ממשל אמריקנים בכירים". 

עוד אמרו: "משמרות המהפכה נטלו חלק ברצח מאות אלפי אזרחים סורים, הם הרסו את לבנון, הם עוסקים בדיכוי רצחני של אזרחים איראנים. הם הורגים יהודים מפני שהם יהודים, נוצרים מפני שהם נוצרים, ומוסלמים מפני שאינם נכנעים להם. הם חלק מרכזי ובלתי נפרד במכונת הדיכוי הרצחנית באיראן. ידיהם מוכתמות בדמם של אלפי איראנים וברמיסת נשמתה של החברה האיראנית". 

את הניסיון לבטל את הגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור הגדירו כ"עלבון לקורבנות ומחיקה של מציאות מתועדת, שיש לה הוכחות חד משמעיות". 

בסיכום דבריהם קבעו: "המלחמה בטרור היא משימה של העולם כולו. אנו מאמינים שארצות הברית לא תפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר תמורת הבטחות ריקות של טרוריסטים".

כזכור, לפני מספר ימים פרסם אתר "axios" האמריקאי כי הממשל של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שוקל להסיר את משמרות המהפכה של איראן מהרשימה השחורה של ארגוני הטרור. זאת, בתמורה להתחייבות פומבית של איראן להפחית את ההסלמה באזור. שינוי שכזה ישפיע בצורה רחבה על הרפובליקה האסלאמית שכן, הארגון לא רק משמשת כזרוע צבאית במדינה, אלא גם שחקן פוליטי וכלכלי רב עוצמה.