גורם אמריקאי בכיר ששוחח השבוע עם עיתון "הניו יורק טיימס", אמר כי המתקן שהותקף בעיראק על ידי כוחות איראנים, שימש כמתקן אימונים ישראלי. הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') שוחח על כך היום (שישי) עם ניסים משעל, בתוכניתו ב-103FM, הביא פרטים נוספים על הידיעה וניסה לענות על השאלה האם המצב בין ישראל ואיראן מתחיל להתחמם באופן גלוי לנוכח החתימה הקרבה על הסכם הגרעין

בפתח דבריו אמר: "האיראנים מגבירים את המתקפות שלהם, כשרק השבוע ראינו מתקפת סייבר. ההערכה היא שהאיראנים יגבירו את תקיפותיהם באזור בדרכים יצירתיות - מלחמת ישראל ואיראן בפועל כבר קיימת ויוצאת מאחורי הקלעים ממש לנגד עינינו". יחזקאלי הוסיף ואמר: "יש פה חשבון נקמה גלוי ואיראן תמשיך להגדיל את התקיפות שלה כדי להראות לישראל שהתקופה הבאה שבה היא הולכת להסכם, זאת גם התקופה שבה יתגברו התקיפות כלפינו". 

על החתימה הקרובה על הסכם הגרעין אמר: "יכתבו עוד ספרים על איך איראן הצליחה לקפל את העולם בתרגילי משא ומתן מבריקים והצליחו להחזיר אותו להסכם של 2015 שהוא כמעט חסר ערך ולקבל תמורה של מאות מיליארדי דולרי שהוקפאו. עוד ילמדו כמה איראן עבדה על העולם ועל כך שהיא עוד תהפוך למדינה סף גרעינית".



יחזקאלי קבע: "אמריקה חלשה מול איראן והיא תהיה חלשה גם ביום שאחרי ההסכם. לא יהיו לארצות הברית שיניים כדי לאכוף את ההסכם ובעצמם האיראנים כבר לא צריכים לעשות שום דבר - הם פשוט משטים בעולם. זאת המציאות החדשה שתהיה - איראן תהיה מדינה סף גרעינית עם ההסכם, אנו בפתחה של סוג של תקופה חדשה. איראן לא רק לא מפחדת מישראל, אלא גם עולה דרגה - יש לה כבר קו, העולם עומד לצידה". 

סייע בעריכת הכתבות: דוד זבולוני, 103fm