חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), המכהנת גם כיו"ר ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים, ביקרה הערב (שבת) בחריפות את שרת הפנים איילת שקד לנוכח מדיניות קליטת הפליטים אותה היא מנהיגה, ואמרה: "איילת – זה גדול עליך".

בראיון ב"פגוש את העיתונות", חברת הכנסת טענה כי המתווה קרס מאחר והשרה סירבה לספק ביטוח בריאות לפליטים מאוקראינה במימון המדינה, והוסיפה: "הדבר היחיד ששבר אותי זה שהשרה שקד מתנגדת לביטוחי בריאות. בהתחלה חשבתי שהיא לא מבינה את גודל האירוע, אבל היא עובדת עלינו ומורחת אותנו". 

עולים מאוקראינה. צילום: דוברות משרד העלייה והקליטה

"השרה פועלת מתוך אחריות לישראל ולא מפופוליזם זול", כך נמסר מטעמה של שקד. "חברת הכנסת לא מעורה בפרטים ולכן טוב היה אם לא הייתה מוליכה שולל את הציבור מתוך בורות. שרת הפנים וחברת הכנסת גיבשו יחד את המתווה שהוצג לציבור ביחד ועבדו ביחד בשיתוף פעולה. מצער שעבור חשיפה תקשורתית היא מוכנה למכור שותפים לדרך", הוסיפו מטעמה. 

כזכור, השבוע דווח במהדורה המרכזית של חדשות 12 על ויכוח חדש שנולד בין השרה שקד לשר הבריאות ניצן הורוביץ סביב השאלה - האם המדינה צריכה לממן את ביטוח הבריאות עבור הפליטים המגיעים ארצה, כאשר שרת הפנים הביעה את התנגדותה הנחרצת וטענה כי המימון יתבצע באופן פרטי על ידי המשפחות הקולטות לחיקן פליטים, בעוד שר הבריאות עמד על כך שהמדינה תממן זאת. 

בשיחות סגורות, כך דווח, אמר הורוביץ: "לא יעלה על הדעת שמקבלים אנשים ממלחמה ולא דואגים להם לטיפול מבחינה רפואית. זאת בושה וחרפה, והביזיון הזה לא יהיה". בדיון מצומצם סביב הסוגייה, שקד הביעה פעם נוספת את התנגדותה, וההחלטה שהתקבלה הייתה לא לספק את המימון לביטוח. אלא שבמרצ ובמפלגת העבודה, צפויים להתעקש על המהלך.