עימות התרחש היום (ראשון) בישיבת הממשלה בצל סערת מתווה הפליטים מאוקראינה. ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר במהלך הישיבה כי "לא יתכן שיהפכו את שרת הפנים לשק החבטות בזמן שהיא עומדת בפרץ. הכל נעשה בתיאום עם כלל הגורמים הרלוונטים, כולל שר החוץ שידע על המתווה".

"גם חברת כנסת שיושבת באולפן ומתגוללת על שרת הפנים, זה לא צריך לקרות. מי שיש לו בעיה שיתכבד ויתקשר לשרה שקד", הוסיף בנט בהתייחסו לדבריה של ח"כ מלינובסקי אתמול בתוכנית "פגוש את העיתונות" ובמהלכו אמרה "אני יכולה להגיד היום בצורה מאוד בטוחה שאיילת שקד לא שונה הרבה מאריה דרעי והמדיניות הגזענית שלו. איילת - זה גדול עלייך".

בתגובה, אמר השר פורר כי "לא יתכן שהשרה שקד מערימה קשיים בעליה של זכאי חוק שבות". השר תמנו שטה טענה כי "הנושא נפתר אני שוחחתי עם השרה שקד, לא ידרשו יותר טופס מיוחד לפני עליה למטוס למי שיש אישור נתיב או סוכנות". שקד אישרה את דבריה. 

בהמשך, התפתח עימות נוסף על הרפורמה בגיור, במהלכו תקף השר אביגדור ליברמן את השר כהנא ואמר: "החוק שלך לא טוב, יש הסכמים קואלציונים אתה לא צריך לתת לרבנות הראשית להמשיך לשלוט בגיורים. תקרא את המכתב של משה ניסים שלא חשוד כנגד יהדות. הרבנות תעשה הכל לא לגייר, צריך מתווה אחר. אחרת לא נתן לזה לעבור קריאה שניה ושלישית. זה חייב לעבור שינוי דרמטי. אחרת זה לתת לחתול לשמור על השמנת".

"אתה מסרב להיפגש איתי כבר חודשים, למרות שניסיתי פעם אחר פעם. המתווה שאני מביא הוא הרבה יותר טוב ממתווה ניסים שגם ככה לא היה עובר בקואלציה. בחוק שאני מביא רב העיר יהיה הפוסק האחרון", אמר כהנא ופנה לממשלה: "התחילו תדרוכים מעל הראש שלי".

ליברמן השיב לטענותיו ואמר: "אני לא מתדרך, אני תמיד אומר בשמי בגלוי", בתגובה אמר שר הדתות כי "מוכן לשמוע כל נציג שלך, הצעת החוק היא קריטית בעיני לזהות הישראלית. צריך לקצר טווחים".

רה"מ התערב בוויכוח ואמר: "אין פה יותר מידי פערים צריך שתשבו תסגרו את הפערים". השר תמנו שטה הוסיפה: "ש אלפי עולים שזקוקים לגיור, כאלה שהינם נכדים ליהודים אך אינם יהודים על פי ההלכה, צריך לסייע להם, ואם בזהות יהודית ודמוגרפיה עסקינן יש לנו שעת רצון לקדם את הנושא, מסכימה עם ראש הממשלה צריך שתגיעו לנוסח מוסכם בהידברות".