בן כספית וינון מגל פתחו הבוקר (שני) את תוכניתם ב-103FM עם תהיות בקשר למעון ראש הממשלה בבלפור שנפתלי בנט עדיין לא נכנס אליו, בשל שיפוצים. מגל אמר: "נזכרתי שבנט נתן לנתניהו אולטימטום לצאת מבלפור תוך שבועיים. העיקר לפנות. מאז הבית עומד, אין יוצא ואין בא. אז איך משפחת נתניהו גרה שם אם הוא לא כשיר ולא ראוי?" 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

כספית השיב: "האשמים היחידים בזה שבלפור עומד עכשיו ריק, הם בני משפחת נתניהו, שסירבו לפנות אותו כבר שנים כששב"כ דרש לשדרג את הבית. הגברת הייתה מוכנה לפנות את בלפור, רק בתנאי שישפצו לה קודם את קיסריה". 

בהמשך, התייחס מגל לתחקיר של אילה חסון ב'חדשות 13', שלפיו, ביתו הפרטי של בנט שודרג בכ־50 מיליון שקלים. לטענת ינון, "אם נתניהו היה עושה את מה שבנט עושה פה, אתם הרי הייתם זועקים. כל דבר שנתניהו עשה, הפכתם את המדינה. שיגעתם את המוח, לא נתתם לו לשלוט. אבל בנט, כשבעשרות מיליונים משפצים את הבית שלו, למה אתם שותקים? למה אתם מגבים את זה? למה אתם משפררים את זה?"

בן השיב: "לא משפצים את הבית של בנט. כל מה שעושים עכשיו ברעננה, היו עושים גם אם בנט היה עובר לבלפור. זה ביטחון, ומתקינים לו את האמצעים שראש הממשלה צריך בבית", וגם טען שאותו שיפוץ לא עלה כ־50 מיליון שקל". 

לאחר מכן התווכחו השניים על נאומו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפני חברי הכנסת אתמול, במהלכו השווה את המתרחש בארצו לשואת יהודי אירופה. 

מגל תקף: "הוא קצת חוצפן. הם לא היו בצד הנכון בצד ההיסטוריה בשואה ולא רק שם. מה זה הדבר הזה? אין לי טענה לבנט בעניין הזה יש לי בעיה עם זלנסקי. יש לנו אינטרסים עם רוסיה ויש לנו אינטרסים בסוריה לא לדחוף את האף שלנו ויכול להיות שכל התיווך הזה היה מיותר שיתמודדו עם עצמם לבד. אין לנו חוב מוסרי לאוקראינה ואנחנו לא צריכים לקפוץ בראש. שלא יבואו אלינו בבקשות. אנחנו עוזרים, שלחנו בי"ח אנחנו מקבלים פליטים, ניסינו לתווך". 

נאומו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בפני חברי הכנסת (צילום: צילום מסך)
נאומו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בפני חברי הכנסת (צילום: צילום מסך)


עוד אמר: "אני מבקש שיכבדו את זה ולא יבואו אלינו בטענות. מפריעה לי התגובה של יאיר לפיד, רה"מ החליפי – הוא החריב את היחסים שלנו עם פולין כי הם טשטשו את האחריות שלהם על רצח יהודים בתקופת השואה ולקח עמדה מאוד קיצונית, לדעתי חזקה מדי. ובמקרה הזה הוא מצייץ אחרי נאום זלנסקי השערורייתי, לא מעביר עליו ביקורת. אני מגנה את ההתקפה על אוקראינה ומודה לנשיא זלנסקי על שחלק את רגשותיו ואת מצוקת העם האוקראיני עם חברי הכנסת והממשלה. נמשיך לסייע ככל שביכולתנו לעם האוקראיני. אתה הולך להיות רה"מ של מדינת ישראל אם אתה מוחל על כבודה של המדינה לא מחול לך. על נאום כזה צריך להגיב ולמחות והם שותקים וזה לא בסדר". 

כספית השיב: "אז למה כשהוא לא מחל על כבודה של ישראל מול פולין צרחתם? פתאום זה מתהפך? התגובה של לפיד נהדרת כי אנחנו צריכים לגלות בגרות. מי שנמצא תחח מפלצת, שכותשים לו את המדינה והחיים והאזרחים ככה סתם זה זלנסקי והוא נהנה עכשיו מנסיבות מקלות. אני מתקומם על כל שימוש במילה אפילו על ידי יהודים, שואה הייתה אחת לעומת זאת ולא אהבתי מה שהוא אמר אתמול לעומת זאת הוא רואה זוועות בעיניים הורגים את האזרחים שלו וכמעט בכל נאום מול פרלמנט לגרמנים הוא אמר שהם מקימים את חומת ברלין – הוא נלחם על חייו. זה המצב". 

עוד אמר: "דחפתם את נתניהו לנסוע לארה"ב ולהטריל נשיא אמריקני שצריך לחתום איתו על הסכם סיוע ביטחוני לעשר שנים ולתקוף את המדיניות שלנו וזה בסדר? זלנסקי עשה טעות, ההשוואה שהיה צריך לעשות זה למלחמת השחרור כי זה מה שקורה אצלו עכשיו. פלשו אלינו 5 צבאות של מדינות ערביות ואנחנו לבד ואף אחד לא עוזר לנו – זו הסיטואציה. הטעות שלו מובנת ואפשר להכיל אותה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm