בפעם השנייה בחצי שנה: ראש הממשלה נפתלי בנט טס היום (שני) למצרים ונפגש עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, וכן צפוי להעביר שם את הלילה. במקביל להגעתו של בנט, נחת במדינה יורש העצר של אבו דאבי מוחמד בן זאיד ההערכה היא כי השלושה יקיימו פסגה משותפת.

הפסגה האזורית צפויה לעסוק באינטרסים הביטחוניים המשותפים, מבחינת רה"מ בנט הנושא החשוב שאותו הוא מביא למפגש המשולש הינו הנושא האיראני - בכלל, והמלחמה הכלכלית בהם - בפרט. גם הנושא הכלכלי תופס מקום מרכזי בפגישה, המצרים זקוקים לעזרה בעניין עליית מחירי החיטה, והאמירתים במוקד הדיון על העלאת תפוקת הנפט.

על פי דיווח בעיתון המצרי "אל-אהראם", א-סיסי ובין זאיד דנו בהתפתחויות האחרונות בזירה הבינלאומית, כאשר השיחות "שיקפו הבנה הדדית בנושאים השונים", כך דווח. עוד נטען, כי השניים הסכימו להגביר את שיתוף הפעולה המצרי-אמירתי במטרה להבטיח את הביטחון הלאומי ולהגביר את היכולת להתמודד אל מול אתגרים ואיומים המערערים את היציבות האזורית.

נפתלי בנט בתום פגישתו עם נשיא מצרים א-סיסי. צילום: עומר מירון / לע"מ, סאונד: ניר שרף / לע"מ

הפגישה הנוכחית מגיעה לאחר הפרסום אודות מתווה האבטחה החדש בין ישראל ומצרים, שיאפשר את הרחבת הטיסות הישירות בין המדינות. במסגרתו הוחלט על פתיחת קו טיסות בין נתב"ג לשארם א-שייח. 

סוגיית הטיסות לשארם א-שייח עלתה כבר בתקופת הממשלה הקודמת. המצרים הם אלה שביקשו לקדם את הנושא כדי לסייע לתיירות בעיר. לאחר כניסתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לתפקידו, הנושא עלה בפגישה בינו לבין נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, שנערכה בעיר שארם א-שייח בחודש ספטמבר האחרון.

כזכור, פגישתם הקודמת של השניים הייתה המסע הרשמי הראשון של ראש ממשלה ישראל למצרים מאז שנת 2011. במהלכה דנו המנהיגים בשורה ארוכה של סוגיות, ובכללן בדרכים להעמקת ולחיזוק שיתופי הפעולה בין המדינות, בדגש על הרחבת היקף הסחר ההדדיים, וכן בשורה ארוכה של סוגיות אזוריות ובינלאומיות.