שר הביטחון, בני גנץ, נאם היום (שני) באירוע חגיגות 3 שנים לכחול לבן-חוסן לישראל בגני התערוכה שתל אביב, ואמר: "בסוף 2018, שקיבלתי את ההחלטה הסופית להיכנס לפוליטיקה, לפני הבחירות – הסקרים היו ברורים – נתניהו ראש ממשלה. כמה חודשים אחר כך – התוצאה הייתה מפץ פוליטי היסטורי. יצירת מחנה חדש. יש כאלו שראו ורואים בו עד היום מחנה אנטי ביבי – אני רואה וראיתי בו מחנה הממלכתיות והמרכז. 

"בשלב הראשון, מנענו מנתניהו להקים 'ממשלת אסון' שלוש פעמים. בשלב השני, הצלנו את הדמוקרטיה, לקחנו חצי מהממשלה אחרי יותר מעשור, והתגייסנו עם כל הקשיים וההתלבטויות בצל מגיפה קשה, גם אם ידענו שסביר שנתניהו לא יקיים את הרוטציה. בשלב השלישי, שבו אנחנו נמצאים – אנחנו חלק מרכזי בהובלת המדינה, בייצוב ועיצוב המערכת. אנחנו נהיה שם כל עוד הדרך הזו תימשך.

"כחול לבן נכנסה לממשלה הזו מתוך בחירה, רוצה ופועלת להצלחתה, ותישאר בה כל עוד שהיא משרתת את אזרחי ישראל נאמנה וכל עוד שהיא שומרת על קו ממלכתי, מאוזן ואחראי.  אני עושה כל שביכולתי בכדי שכך יהיה.

בני גנץ בכנס לציון שלוש שנים להקמת מפלגת ''חוסן לישראל'' (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ בכנס לציון שלוש שנים להקמת מפלגת ''חוסן לישראל'' (צילום: אבשלום ששוני)

"בהתחלה אמרנו שאין יותר ימין ושמאל – האמת היא שיש ימין, ויש שמאל, ויש מרכז גדול הרבה יותר ומשמעותי של אזרחים בישראל שיש להם מכנה משותף רחב מאוד. שמסכים על 80% מהנושאים. מכנה משותף שרוב הציבור הישראלי, חולק. רוב אזרחי ישראל – תומכים במדינה בטוחה, עם צבא חזק, ובחתירה לשלום. היעד שלנו, הוא בדיוק זה – לא להיות כור היתוך של אנשים. ישראל היא חברת שבטים – זו עובדה. אך עלינו לחיות זה לצד אחר, להיות חברת כל שבטיה.

"במקום הראשון, ניצב החינוך. זהו הבסיס ליכולתנו לחיות כאן, לפתח את הכלכלה, לשמור על הביטחון. נאבקנו כדי שהחינוך ישאר פתוח בקורונה באופן דיפרנציאלי, חיזקנו את תנועות הנוער, וגם במסגרת צה"ל אני פועל בימים אלו כדי להרחיב את מפעל המכינות ואת התוכניות לשילוב יותר בוגרי הפריפריה החברתית והגיאוגרפית ביחידות העילית וביחידות הטכנולוגיות. אני מתכוון לעשות כל שביכולתי כדי שבעתיד, יהיה לי את הכוח להעביר את תיק החינוך לכחול לבן.

בני גנץ בכנס לציון שלוש שנים להקמת מפלגת ''חוסן לישראל'' (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ בכנס לציון שלוש שנים להקמת מפלגת ''חוסן לישראל'' (צילום: אבשלום ששוני)

במקום השני בסדר העדיפויות נמצאות התשתיות הלאומיות, התכנון בכדי שילדינו ונכדינו יוכלו לחיות כאן במדינה מפותחת. במקום השלישי, נמצא נושא שמירת החוק, המשפט, הדמוקרטיה וביטחון הפנים. כאן אני חושב שמנענו קריסה אמתית, ושינינו את כיוון הספינה ממש במו ידינו.

"במקום הרביעי, נמצא נושא הרווחה, הבריאות וההוגנות הכלכלית, כאשר אנחנו מקיימים בממשלה את ההתחייבות לבנות שני בתי חולים בצפון ובדרום. במקום החמישי, נמצא הביטחון, והחוסן כולו. ואנחנו נמשיך להוביל מדיניות אחראית, מדינית וביטחונית, שתאפשר ישראל בטוחה וחסונה. בחזית ובעורף. 

"רק מפלגה מרכזית, וקואליציה רחבה, תוכל בסופו של יום להוביל לאיחוי הקרעים, להסדרת יחסי דת ומדינה, לחיזוק האמון במוסדות המדינה, לשמירה על הביטחון והבאת שלום. עלינו ובתוכנו. זוהי המשימה הגדולה, ואני מתכוון להגיע ליעד הזה שעבורו נכנסתי לפוליטיקה, וכן, הוא עובר בראשות הממשלה, והובלת המדינה בסופו של דבר".