ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי להשתתף היום (שלישי) בפסגה משולשת עם נשיא מצרים א־סיסי ומנהיג איחוד האמירויות בן זאיד, זאת לאחר שהגיע אמש אל שארם א-שייח. בשיחה עם ענת דוידוב וגולן יוכפז, בתוכניתם ב-103FM, הביא הפרשן המדיני של אתר "וואלה!" ברק רביד פרטים נוספים על הידיעה. 

בפתח דבריו אמר: "אני חושב שזה היה די מפתיע. על הנסיעה של בנט למצרים אני יודע מיום חמישי. אתמול בעצם פורסם שבנט במצרים, אלא שאז גם הגיע לפתע יורש העצר של אבו דאבי מוחמד בן זאיד ואז התברר שגם הוא מצטרף לחגיגה הזאת ולאותה פגישה משולשת, שהיא באמת אירוע חסר תקדים ביחסי ישראל עם העולם הערבי". 

"נצטרך לראות עדיין איך הדבר הזה יוצג בפומבי. אין תמונות וגם לא יצאה אף הודעה רשמית. זה די משונה. אני רוצה לקוות שזה הכול קשור לנוהג של האמירתים לפרסם דברים רק אחרי שהם קורים, ולא שזה איזשהו חשש להציג תמונה משותפת עם ראש ממשלת ישראל, כי אז זה סימן לא טוב", הוסיף.  

כשנשאל, האם דבר הפגישה הוא תשובה להסכם הגרעין ההולך ומתגבש בווינה, השיב רביד: "לפעמים אני נדהם מכמות הספינים והקשקושים שמתפרסמים. הפגישה הזאת, רק שתבינו, הרעיון לקיים אותה עלה בחודש דצמבר. לפני ארבעה חודשים התחילו לדבר על זה. אם יש דבר אחד שכבר למדתי מ־10 שנים של סיקור הסכמי גרעין עם איראן, זה שמידת הידע של ישראל וההבנה בנושא הזה, היא מוגבלת". 

על נושאי השיחה האפשריים בפגישה, אמר רביד: "כמובן שאיראן זה אחד הנושאים, אבל אני חושב שיש עוד הרבה מאוד דברים אחרים שקורים. די ברור שנושא אוקראינה הוא נושא מרכזי היום, כיוון שהוא משליך על כל האזור. שימו לב שבעולם הערבי נקטו קו  אפילו יותר קיצוני מהקו הישראלי - כלומר, לפיד מגנה את רוסיה לפעמים, בנט לא, אבל בעולם הערבי לא מגנים את רוסיה. וארה"ב שהיא בעלת הברית גם של מצרים וגם של איחוד האמירויות לא הכי אוהבת את זה. זה מתחבר למתיחות רחבה יותר ביחסים בין ארה"ב לבין הרבה מאוד מדינות באזור, שהמלחמה באוקראינה הוציאה את המתיחות הזאת אל מעל פני הקרקע". 

לסיום, נשאל האם הפגישה מהווה יותר איתות לוושינגטון מאשר לטהרן. "אני לא יודע אם זה יותר או פחות, אבל ללא ספק, לפחות כמו שזה מכוון לאיראן, זה מכוון לארה"ב. בדרך כלל כשהיינו רואים פסגות מדיניות כאלה, היה נמצא שם או נשיא אמריקני או שר חוץ אמריקאי", השיב רביד. 

השתתף בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM