בזמן שכנסת ישראל יצאה לפגרה, חברי הכנסת ממשיכים לייצר סערות. הבוקר (שלישי) היה זה יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי שעמד במוקד העניינים, לאחר שעובד בלשכתו צייץ, בטעות, תגובה נגד הציבור החרדי, מחשבונו הרשמי של יו"ר הכנסת.

הכל החל מציוץ שפרסמה הפעילה החרדית עדי רפאילוביץ בטוויטר, אשר הראה כיצד נערכו בבני ברק להלוויתו של הרב חיים קנייבסקי שהתקיימה ביום ראשון. הציוץ הציג כיצד תושבי בני ברק פתחו את ביתם עבור רבבות האנשים שהגיעו ללוויה.

הציוץ המקורי שותף גם בפייסבוק, שם הגיב אחד מעובדי לשכתו של ח"כ לוי, כאמור בטעות, מחשבונו הרשמי: "בלה בלה בלה...מי שנותן לאחיו למות למענו בצבא ולא נושא בנטל, אין לו לא חסד ולא נתינה".

התגובה שפורסמה מחשבונו הרשמי של יו''ר הכנסת מיקי לוי (צילום: צילום מסך,רשתות חברתיות)
התגובה שפורסמה מחשבונו הרשמי של יו''ר הכנסת מיקי לוי (צילום: צילום מסך,רשתות חברתיות)

זמן קצר לאחר פרסום התגובה נמסר מלשכתו של יו"ר הכנסת כי "הוא בטיסה וזה ממש לא משקף את דעתו. אחד העובדים הגיב מהחשבון האישי שלו ושלח בטעות מהחשבון של לוי. התגובה הפסולה נמחקה". כמו כן נמסר כי העובד שאחראי לטעות לא פוטר מתפקידו שכן "מדובר בטעות בתום לב".

בתוך כך, לוי עצמו הגיב לדברים בחשבון הטוויטר שלו וצייץ: "נחתתי רק עכשיו אחרי טיסה ארוכה וחשוב לי להבהיר: הדברים שנכתבו הבוקר כביכול בשמי, לא נכתבו על ידי או בידיעתי ואינם משקפים את עמדותיי. יש לי כבוד רב למפעלי החסד והצדקה החרדיים ובאופן אישי אני חושב שהסיפור שהופיע בפוסט המדובר מעורר השראה ומרגש".

"אנשים חמים פתחו את דלתם ואת ליבם וצריך לעודד את התופעה היפה הזו ולא לתקוף אותה. כמו כן, ערכתי שיחת הבהרה עם העוזר שכתב בטעות מהחשבון שלי את התגובה הפסולה הזו והוא מתנצל עליה. ההתבטאות הזו אינה מקובלת עלי בשום צורה", הוסיף. 

למרות מחיקת התגובה, ח"כ איתמר בן גביר תקף את יו"ר הכנסת ואת מפלגת יש עתיד: "גם אם הדברים נכתבו מתוך הלשכה של לוי ולא על ידו, השנאה לחרדים הפכה להיות אובססיה אצל אנשי יש עתיד. עוזריו של מיקי לוי, לא היו כותבים בטעות, דברי בלע כאלה על ערבים והתנועה האיסלמית. אבל כשמדובר בחרדים, מותר לתקוף ומותר להשתלח. מביש. הסרת הפוסט אינה מספיקה ויו"ר הכנסת מיקי לוי צריך להתנצל בפומבי על דברי השנאה ולהוקיע את פרסום הדברים".