עימות חריף בכנסת: דיוני ועדת הפנים הופסקו היום (שלישי) באופן זמני לאחר שחבר הכנסת איתמר בן גביר תקף את יו"ר הוועדה וואליד טאהא ומנע ממנו לנהל את הדיון. "הדם של תושבי הנגב על הידיים שלך, אתה הסתת בנגב", טען בן גביר.

"אני חושב שלטאהא אין לגיטימיות לקיום דיון", פתח בן גביר ותקף, "אתה גדול המסיתים בנגב, הסתת נגד מדינת ישראל. אין לך היום לגיטימיות ואנו לא נשתוק על זה. הלכת לחבק את החמאס, נפגשת עם הרוצחים בליל הקשלונים, אתה כל השנה מחרחר דם".

העימות בין בן גביר לטהאה בוועדת הפנים. קרדיט ערוץ הכנסת

"היום הזה שאנו סופרים גופות שנרצחו בגלל ההסתה שלך, זה יום של בושה לכנסת ישראל שאתה כאן. אתה לא צריך להיות יו"ר הוועדה, אתה צריך ללכת לסוריה. למה אתה לא מגנה? שנה שלמה חרחרת דם בנגב", קרא לעברו.

בתגובה לדברים, טאהא דרש מהסדרנים להרחיק את בן גביר מהדיון שעסק בסוגיית הפליטים מאוקראינה. זה בתגובה התבצר מתחת לשולחן וסירב לצאת. חברת הכנסת מיכל רוזין צעקה לעבר בן גביר: "אין לך בושה לרקוד על הדם?".

לאחר חידוש הדיון, הצטרפה שרת הפנים איילת שקד והתייחסה לסוגיית הפליטים: "העתירה בנושא היא מיותרת ואפילו חוצפה, יש דיאלוג פתוח עם השגריר. הסמכות לכניסה לישראל היא בידי שרת הפנים, כמו גם הפטור מהוויזות. מבחינת מספרים הגיעו כחמשת אלפים עולים וזכאי חוק השבות מאוקראינה, וכתשע אלפים אזרחים באשרת תייר".

"מיום שישי יש יותר עולים זכאי חוק השבות מאנשים שבאים באשרת תייר. ישראל בסך הכל קלטה כמות גדולה אפילו יותר מבריטניה שגם עובדת במנגנון כמו שלנו עם תשאול וקרובי משפחה", הוסיפה.