פרס ישראל שוב מעורר מחלוקת: היום (חמישי) הודיעה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון כי הפרס יוענק לשחקן התיאטרון עודד קוטלר, במהלך שגרר תגובות רבות, זאת בעקבות נאום עבר שקיים קוטלר, בו יצא נגד שרת התרבות לשעבר מירי רגב.

מי שעומדת בראש המתנגדים להענקת הפרס לשחקן היא רגב עצמה, שצייצה: "פרס לעודד קוטלר משמעו מתן פרס לפילוג ישראל. הענקת פרס ישראל לעודד קוטלר אינה אלא יריקה בפרצופם של מרבית אזרחי ישראל. האיש אשר קרא לנו עדר של בהמות מלחכות קש וגבב, המייצג יהירות, התנשאות ושיסוי, אינו יכול להתהדר בפרס ישראל. בושה".

כזכור, ב-2015 אמר השחקן כי "תארי לך גברת רגב את עולמך שוקט ללא ספר, ללא מוזיקה, ללא פואמה, עולם שאין מפריע בו אין מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב".

מירי רגב (צילום: שלו שלום/TPS)
מירי רגב (צילום: שלו שלום/TPS)

מלבד חברת הכנסת רגב, גם ח"כ איתמר בן גביר פרסם הודעה נגד זכייתו של קוטלר:  "בושה שזה החינוך והדוגמה שבחרה מדינת ישראל להעניק פרס. מדובר בפרס לחתן השנאה בתחום התיאטרון והמחול. קוטלר הכפיש בשנאתו התהומית את הימין בישראל, אותו כינה "עדר של בהמות מלחכות קש וגבב". עוד הוא הוסיף כי  "מי שהחליט להעניק את הפרס לגזען שונא ישראל, הוא שותף לפשע השנאה של החלאה האנטי ציונית".

ח"כ אופיר כץ: "מי שקרא לכל מצביעי הליכוד בהמות יקבל את פרס ישראל בממשלה הנוכחית. רק מראה מה הם חושבים עלינו באמת".

יו"ר תנועת 'אם תרצו' מתן פלג: "'החיזיון הזה, של אליטה פוסט ציונית המעניקה לעצמה פרסים חסרי משמעות בעת שקיעתה, כל כך גרוטסקי ומעורר רחמים, שלא ניתן לעשות דבר אלא למחוא כפיים ולהתענג על ירידתה לתהום הנשיה. דבר ולו חצי דבר, תרמו אותם אנשי קולנוע נפוחים לתרבות ישראל המתחדשת בארץ ישראל ולכן כמו קצף על המים אף אחד לא יזכור אותם או את יצירתיהם. שקיעה מהנה''.