אחרי האמירה המביכה בלווית הנרצחת מהפיגוע בבאר שבע: השר לביטחון פנים עמר בר לב פרסם הערב (חמישי) ציוץ מעורר מחלוקת. השר בר לב, שהתכוון להחמיא לשוטרי ישראל על תפיסת הברחת הנשקים בצפון, בחר להשתמש בטעותו, ויצר סערה. אולם לאחר שעורר מהומה נוספת, השר מחק את הציוץ שהעלה.

"הברחת הנשקים הגדולה בהסטוריה מגבול לבנון - סוכלה! כל הכבוד למחוז צפון על תפיסת 61 נשקים וסמים בשווי 3.5 מיליון שקלים על ידי שלושה מבריחים מטובא זנגריה. לא נשקוט עד שלא נשים את המבריחים בכלא ונעמיד אותם לדין", צייץ בר לב.

הבעיה? השר צירף למשפט האחרון "לא נשקוט עד שלא נשים את המבריחים בכלא ונעמיד אותם לדין", אימוג'י מחייך וקורץ, המעיד על כך כי מדובר בהתייחסות ישירה לטעות שביצע בלוויה, אז טען כי המשטרה לא תנוח עד שתכניס את המחבל לכלא, וזכה לשלל קריאות מהקהל כי המחבל כבר מת.

הציוץ של השר לבטחון פנים עמר בר לב (צילום: צילום מסך, טוויטר)
הציוץ של השר לבטחון פנים עמר בר לב (צילום: צילום מסך, טוויטר)

חבר הכנסת הראשון להגיב לעניין היה ח"כ אוריאל בוסו ממפלגת ש"ס, שצייץ: "זה הזמן להזכיר לעמר בר לב שהתפקיד שר בלי תיק התפנה לא מזמן, כנס לשם תקבל את אותם תנאים, פשוט תחסוך את הביזיון למשרד לביטחון פנים, למשטרה, ולמשפחות השכול".

בנוסף חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהציונות הדתית, אמר: "זה פשוט לא יאמן. ארבעה אנשים נרצחו בפיגוע נורא, ביזית אותם בזלזול וחוסר תשומת לב, ועכשיו אתה עושה מזה בדיחה. זה לא מצחיק עומר, אתה לא כשיר". 

חבר כנסת אחר שהגיב היה אופיר כץ מהליכוד: "עם ישראל לא מתאושש ממסע הרצח האכזרי, והשר לביטחון פנים מריץ דאחקות. עצוב".