שר הביטחון בני גנץ היה אמור להשתתף בפסגה שתתקיים ברמאללה, יחד עם מנהיג הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ומלך ירדן עבדאללה, אולם הדבר נמנע בסופו של דבר בעקבות ראש הממשלה נפתלי בנט, כך דווח הערב (שבת) בחדשות 13. אירוע זה מגיע לאחר שרק בשבוע שעבר הודיע גנץ על הקדמת נסיעתו להודו, ל-31 במרץ. משמעות הדבר כי שר הביטחון יגיע להודו יומיים לפני ביקורו של ראש הממשלה לציון 30 שנה לכינון היחסים בין שתי המדינות. 

עוד על פי הדיווח, גנץ ראה בהשתתפותו בפסגה חשיבות רבה וניסיון למנוע מצב של הסלמה ביטחונית במהלך תקופת הרמדאן. יחד עם זאת, בנט ראה במהלך זה הסטת תשומת הלב מפסגת הנגב המתוכננת לשבוע הבא, ומתן הזרקור לנושא הפלסטיני. על כן, הדבר כאמור נמנע על ידו. 

גורם מדיני מסר: "מבלי להתייחס לפרסומים השונים, שר הביטחון ימשיך לפעול באחריות למען האינטרסים הביטחוניים של ישראל והיציבות הביטחונית. ראש הממשלה מעודכן על כל אירוע משמעותי, והדבר נכון גם במקרה המדובר".

פסגת הנגב צפויה להיפתח מחר ולהימשך עד יום שני. באירוע ההיסטורי צפויים להשתתף שרי החוץ של ישראל וארצות הברית, לצד שרי החוץ של מדינות ערביות, בהן מצרים, איחוד האמירויות ובחריין.