סגן יו"ר הכנסת, ח"כ צבי האוזר (תקווה חדשה), שוחח הבוקר (ראשון) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM לקראת הפסגה המדינית ההיסטורית בישראל, שתצא לדרך הערב בהובלת שר החוץ יאיר לפיד, שיארח את שרי החוץ של מרוקו, איחוד האמירויות, בחריין, מצרים וארה"ב.

"זו ההזדמנות לבסס את אותה ברית שהולכת ומתגבשת לנגד עינינו ולעמוד לצד ידידתנו אל מון זרועות התמנון האיראני. החות'ים ירו שוב ביום שישי על מתקנים אזרחיים בסעודיה, הם מנסים בכל דרך לפגוע ביציבות האזורית. זו הפעולה האיראנית, היא מופנית נגד סעודים, נגדנו ונגד כל הגורמים שרוצים לראות את האזור הזה פורח וחי בשלום. צריך לנצל את הועידה הזו כדי שישראל תתייצב בראש מהלך להכריז על זרוע התמנון האיראנית כזרוע טרור", פתח האוזר את דבריו.

"דיברתי על זה גם עם לפיד, גם עם בנט ואני אומר לכם את זה פה - להערכתי נגיע לשם. אני חושב שבוחנים את הדברים האלו בכובד ראש, אני רק אומר שצריך להעז. עמדתי היא שזה מהלך חשוב גם כדי להפגין את עמדת האזור מול האמריקאים. אנחנו נלחמים עם האמריקאים להשאיר את משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור. אנחנו צריכים ללחוץ שיוסיפו את החות'ים לרשימה. איראן פועלת בנשף מסכות כאן באזור והחותים זו אחת המסכות שלהם", הוסיף. 

כשנשאל מה ייחשב עבורו להצלחת הפסגה, השיב האוזר: "מבחינתי הצלחה לא נמדדת במשפט כזה או אחר, הצלחה מבחינתי היא נרמול של חזית אחידה וברית משותפת. ההישגים הם החזית של מערכת יחסים שלא מתקיימת מתחת לרדאר אלא מעל פני השטח. בעודם ששרי החוץ נפגשים אנחנו רואים שקציני צה"ל מבקרים היום במרוקו, זה אירוע חסר תקדים. העובדה שהאמריקאים פחות ופחות מתעניינים באזור אנחנו צריכים להראות שהוואקום הזה מתמלא על ידי חזית אחידה אזורית. ישראל צריכה להוביל את זה וטוב שהועידה הזו נעשית, אנחנו צריכים להרים ראש ולהתנהל כמעצמה". 

בהמשך התייחס האוזר לקמפיין מועצת יש"ע נגד הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון: "אני חושב שצריך לבנות ביהודה ושומרון על פי אותן הבנות שהיו בבסיס ההסכמים הקואליציוניים. יש לכך סימוכין, אני יודע ששר המשפטים נפגש עם שר הבטחון בנושא הזה. כל אחד עושה את תפקידו. אני בעד בנייה ובעד עמידה באותם הסדרים כפי שהיו. הייתה פעימה ראשונה וטוב שכך וצריך לעשות ישיבה נוספת של מועצת התכנון העליונה להמשיך באותה בנייה סדירה. עשינו דבר ענק, שאתה מסרב בכל שיחה לספור אותו ואני שמח להזכיר אותו - קיבלנו החלטה היסטורית אסטרטגית להכפיל את ההתיישבות ברמת הגולן, גם זו התיישבות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm