"הפסגה היא רק דיבורים": לקראת "פסגת הנגב" בהובלתו של שר החוץ יאיר לפיד, באופוזיציה ממשיכים לנגח את הממשלה, ומצביעים שוב על החוליה החלשה - שר הביטחון בני גנץ. ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) שוחח עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm, והביע את דעתו על המפגש הצפוי של ראשי המדינות.

"נתניהו מזהיר מהכשלונות של ממשלת ישראל", טען קרעי תחילה, "חבורה של טירונים שמפקירה את ישראל להסכם הגרעין, בושה וחרפה שהיא מתקיימת בנגב במדינתו של מנסור עבאס ולא בירושלים הבירה שלנו".

"הפסגה היא רק דיבורים, במעשים הממשלה לא עושה שום דבר, לא עושה כלום נגד הסכם הגרעין", המשיך. "בנט ולפיד מפקירים את דעת הקהל, הם לא אוהבים את הסכם הגרעין, אז הם אומרים דבר והיפוכו. מצד אחד הם אומרים שנתניהו גרם לטראמפ לסגת מהסכם הגרעין כי הוא גרוע, וזה מה שהם אומרים עכשיו בחדרי חדרים שההסכם גרוע. אז תחליטו. הם נותנים לגיטימציה כלפי חוץ".

שיחות הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)
שיחות הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)

קרעי תקף את הקואליציה וטען כי היא שברירית בעקבות דרישותיו של גנץ: "ככה לא נראית אחדות, ולא כוחנו באחדותינו". עוד אמר: "גנץ הוא חסר עמוד שדרה, הוא היה צריך לנקות בצעדים יותר חריפים, הוא רק מאיים, איכשהו הוא בסוף מתקפל ונשאר בקואליציה, הוא אמר שיש גורמים פוסט ציוניים שנאבקים בי ובשר הביטחון בתוך הקואליציה הואו עדיין מקיים איתם ממשלה, ואנחנו רואים את מה שקורה בנגב".

על התבטאות השר לביטחון פנים עומר בר לב, ועל פיטורי הדובר שלו אמר: "בראיון שנתן הוא עדיין מאשים את הקורבנות, עדיין הוא אומר שאנחנו נוטעים נטיעות בארץ ישראל זה מה גורם לטרור, אנחנו צריכים להכנע לפשיעה - זה שר לאסון ביטחון ישראל לערים המעורבות בנגב ובפרט. הוא יפטר את הדובר, ועוד שבוע נראה עוד פליטות פה".