ינון מגל ובן כספית שוחחו הבוקר (ראשון) בתוכניתם ב-103FM על המצב ברצועת עזה, והתווכחו מי סייעה יותר להתעצמות החמאס - הממשלה הנוכחית או ממשלות נתניהו.

ינון: העיקר אחרי זה תגידו שאצל נתניהו החיזבאללה התעצם. מה קורה עכשיו עם חמאס? אתם לא גורמים לו להתעצם? אנחנו לא נותנים עכשיו לחמאס את כל האפשרויות להיבנות, להתעצם ולעשות תחמושת וכל הדבר הזה? זה לא מה שקורה עכשיו?
בן: לא כל כך. יש דבר אחד נוסף שקורה עכשיו - בגלל הידוק היחסים עם המצרים יש שיתוף פעולה על מעבר רפיח. המקום העיקרי שדרכו זלגו אמצעים דו שימושיים ואמצעי לחימה לחמאס זה היה מעבר רפיח. את הפרצה הזו המצרים ממה שאני שומע סגרו או לפחות את רובה בחודשים האחרונים וזה טוב. מי ששמר על חמאס 12 שנה רצוף...

ינון: מה הקשר ביבי? אני מדבר איתך עכשיו. אתה אמרת שפתחו הרבה יותר ושמפציצים אותם בהטבות. נותנים להם להכניס הכול. לאן ילכו כל חומרי הגלם האלו אתה חושב שתעשיית הנשק החמאסית?
בן: אני ממש לא אמרתי את זה. אמרתי שמפציצים אותם בהטבות ופירטתי. הפועלים זה הסיפור, ברגע שהפועל העזתי מקבל בעוטף עזה 8,000 ש"ח לחודש ובעזה הוא מקבל 800, נוצר שיש להם מה להפסיד.

ינון: לא פתחו להם יותר את השערים והאפשרות להכניס דברים?
בן: ההיפך.

ינון: אתה בטוח במה שאתה אומר? שלא מאפשרים להם להכניס היום לתוך רצועת עזה דברים שלא הסכימו בעבר?
בן: לא. דבר ראשון, המקום העיקרי שדרכו זלגו אמצעים.

ינון: אני מדבר בישראל.
בן: המקום העיקרי שדרכו זלגו אמצעי לחימה היה מעבר רפיח. ישראל כל השנים, כולל כל שנות נתניהו, מכניסה גם מלט. העניין הוא שהמציאו כל מיני מנגנונים לפיקוח, להגיד לך שאני שקט עם זה? אני לא שקט עם זה. מצד שני, הם לגמריי הבינו שיש להם מה להפסיד. הם הפסיקו לטפטף את בלוני התבערה ואת הרקטה פה רקטה שם. זו התקופה הכי שקטה מאז שאני זוכר את רצועת עזה ומקווה שזה יימשך. 

ינון: האחות של החמאס בשלטון מה אתה רוצה. התנועה האסלאמית בשלטון. אם הם יורים עלינו עכשיו זה דו"צ. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm