ראש הממשלה נפתלי בנט נשא היום (ראשון) דברים לצד מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. במהלך ההצהרה, השתמש בנט בביטוי "הגדה המערבית" כאשר דיבר על הפלסטינאים, מה שהוביל לשלל ביקורות על ראש הממשלה.

ח"כ איתמר בן גביר: "לא יאומן שמנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר ורה"מ  בהווה נפתלי בנט מאמץ את הנרטיב הפלסטיני המאמין ב"כיבוש". מדובר בעוד צעד בדרך לממשלת השמאל אחרי שהבטיח עשר מעלות ימינה".

מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דלמוני אמר כי התבטאות כזו היא התדרדרות ערכית נוספת של הממשלה. זה מתווסף להקפאת הבנייה והפניית הגב להתיישבות. ממשלה כזו צריכה ללכת הבייתה". כזכור, בנט עצמו כיהן בתפקיד מנכ"ל מועצת יש"ע בטרם נבחר לכנסת.

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "למרבה הצער, מרגע הקמת הממשלה הזו היה ברור לי שזה יקרה. ושוב, לא כי אני נביא, אלא פשוט כי אני מכיר את בנט ואת התהליך שעובר עליו".

ח"כ עמיחי שיקלי: "'מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחיקוך', לא מפתיע שמי שהקים ממשלת שמאל עם מרצ והתנועה האסלאמית מאמץ בסופו של דבר את הטרמינולגיה של שלום עכשיו".

ח"כ אבי מעוז: "שוב הוכח, שמי שבתפקידו כמנכ"ל מועצת יש"ע חבר מאחורי גבם של חבריו למחאת השמאל ברוטשילד, מדבר באופן עקבי גבוהה גבוהה על יהדות וציונות, אבל בפועל פועל בדיוק הפוך ומקדם למען האנטרסים האישיים שלו את התנתקות מדינת ישראל מכל ערך יהודי וציוני".

ח"כ אופיר סופר: "כמה לא מפתיע שאמירה כזו מגיעה ממי שחבר לתומכי טרור ולמפלגות אנטי ציוניות. מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר מוחק את האידיאולוגיה שלו. אמירה מסוכנת מאוד לעתיד יהודה ושומרון".

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "ההגדרה של בנט לחברון עיר האבות, לשילה הקדומה, להר גריזים ולהר עיבל, לקבר רחל ולסוסיא הקדומה בשם הגדה המערבית מלמדת על עומק השבר אבדן הדרך ואיבוד העשתונות. כי נמכרנו אני ועמי".

חברת הכנסת לשעבר, אוסנת מארק: "בנט כינה הרגע את יהודה ושומרון - 'הגדה המערבית' תהליך הפלסטיניזציה שלו הושלם".

ראש מועצת בית אל שי אלון: "ההתבטאות של ראש הממשלה על יהודה ושומרון מוכיחה עד כמה המצב מסוכן להתיישבות. בנט כבר התנתק מיו"ש, צריך למנוע ממנו לבצע את ההתנתקות בשטח. הקפאת הבנייה בעקבותיה החלה מחאת ראשי המועצות ביו"ש היום היא רק קצה הקרחון. בנט מסוכן לישראל. צריך להפיל את הממשלה בראשותו".