ראש הממשלה נפתלי בנט השתמש במונח "הגדה המערבית", כאשר התייחס ליהודה ושומרון בדברים שנשא לצד שר החוץ האמריקאי אנטוני בלינקן. הבוקר (שני), הסערה לא פסחה על תכניתם של ינון מגל ובן כספית ב-103FM, כאשר כהרגלם מצאו את עצמם בצדדים המנוגדים. האמירה של רה"מ תפסה את מגל, והשדר ניסה להסביר את תחושתו: "זה פוצץ לי את הווריד, פשוט נבזות בעיניי, ברמה מדהימה וחסרת בושה".

מגל פתח את הנושא כשהסביר מדוע הופתע כל כך מאמירתו של בנט: "הוא, שהיה מנכ"ל מועצת יש"ע, שעשה על הגב שלנו את כל הדרך למעלה, באידאולוגיה של ארץ ישראל ויהודה ושומרון והיסטוריה, ו'יש משמעות לכל מילה' ו'הטרמינולוגיה וזו יהודה ושומרון והמורשת שלנו' וכל זה - בסוף הוא מגיע לתפקיד ראש הממשלה, עומד שם עם בלינקן, ואז בלינקן מדבר על אלימות המתנחלים לקראת חגי האביב, ובנט לא סותם לו את הפה ולא מעמיד אותו במקומו". 

נפתלי בנט ואנתוני בלינקן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
נפתלי בנט ואנתוני בלינקן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"במקום זה, הוא נותן לו תשובה שהוא אומר באנגלית 'הגדה המערבית'. מה זה הדבר הזה? איך הוא הגיע לאירוע הזה? איך הוא לא מתבייש? מצד שני, אחרי מה שהוא עשה לציבור שלו, לבוחרים שלו, אני כבר לא יודע למה אני מתפלא עליו", הוסיף השדר, שבעבר אף נבחר לכהן בכנסת כחבר במפלגתו הקודמת של בנט - הבית היהודי.

לעומתו, כספית דווקא לא התרגש מהשימוש בביטוי 'הגדה המערבית' ואף ציין כי גם בנימין נתניהו עצמו השתמש לא פעם במונח: "לגבי הגדה המערבית, אני אחסוך ממך את כל הפעמים שנתניהו אמר את זה. יש גם הקלטות. אני רק אציין את האזכורים, למשל בדברי נתניהו בפני ועידת אייפא"ק, ב־2016, זה נמשך בפגישה של נתניהו עם שליח הקוורטט. הגדה המערבית היא עוד דרך לכנות את האזור הזה, השאלה היא אם אתה מדבר על הצד שלנו, על המתיישבים. לגבי בלינקן, תשמע, זה שר החוץ האמריקני. אנחנו לא יכולים למנות אותו. אנחנו יכולים למנות את שר החוץ הישראלי". 

כאשר מגל ניסה לציין כי בלינקן יהודי, השיב כספית כי "יש גם יהודים, לא מעט, לא כל כך הרבה, שחושבים שההתנחלויות שנמצאות בלב השטח הפלסטיני, לא תורמות לשלום. אנחנו לא במצב של לחנך את האמריקנים, אנחנו סמוכים על שולחנם. ראיתי את חברי עמית סגל אתמול מתלהם. אנחנו צווחים על האמריקנים כאילו אפשר לפטר אותם. לא, אי אפשר. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לפטרונה שלנו".

מילותיו של בן לא הצליחו להגיע לליבו של ינון שטען כי "אני ממש לא מקבל את זה. מותר לנו להגיד את עמדתנו ואת דעתנו ולמחות על המעשים שלהם. חבל שהיחיד שעושה את זה, זה נתניהו בנושא של הגרעין. היחיד שקם ובועט והופך את השולחן זה נתניהו, גם כשהוא היה ראש ממשלה וגם כשהוא יו"ר האופוזיציה".

לסיום טען מגל כי בנט לא אילתר את האמירה על 'הגדה המערבית' אלא הגיע מוכן איתה מראש, בניגוד למה שטען מתן סידי, דוברו של ראש הממשלה: "הדובר אמר כי בדרך כלל 'ראש הממשלה משתמש במינוח יהודה ושומרון גם בעברית וגם באנגלית. זאת התבטאות מקרית ואין לייחס לה שום משמעות מיוחדת'. אדוני, כל הכהונה של בנט היא כהונה מקרית ואין לייחס לה שום משמעות מיוחדת. אם הוא, שבא עם כל האידאולוגיה שלו וכל הפסאדה של תורת ישראל והיסטוריית ישראל ועם ישראל, פתאום משתמש במינוח הזה ואומר שזה מקרי, אז זה פשוט לא רציני. תסלח לי שאני פשוט לא קונה את זה". 

"הוא קרא מהכתב אגב, הוא לא אלתר. ועם כל הכבוד, הוא היה צריך להגיד לבלינקן, 'אתה טועה. פה כל רמדאן נשפך דם יהודי'. השנה, לפני החג כבר התחילו לעשות את הפיגועים. אז עם כל הכבוד, תפסיקו לבלבל את המוח על אלימות מתנחלים ואלימות של יהודים, יש פה 100 שנה ערבים שרוצחים יהודים, את המחבלים היהודים אפשר לספור על כף יד אחת או שתיים ב־100 שנה, בזה זה נגמר, ופה, רוצחים פה יהודים כאילו אני לא יודע מה", סיכם מגל.