הפרשן המדיני של וואלה! ברק רביד שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב־103fm על "פסגת הנגב" שנפתחה אמש בהשתתפות שרי החוץ של בחריין, מרוקו, איחוד האמירויות ומצרים, לצד שר החוץ יאיר לפיד ומזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. רביד חשף פרטים מתוך השיחות הסגורות וסיפר כי הצדדים החליטו להפוך את הפסגה ל"פורום אזורי קבוע". 

רביד סיפר כי "דיברו הרבה על איראן. בהצהרות כמעט אף אחד לא דיבר על איראן, אך בחדר עצמו הרבה. בהצהרות כמעט כולם דיברו על הפלסטינים, אך בחדר כמעט לא. ככה זה. מי שהעלה את הנושא הפלסטיני במהלך השיחות היה בלינקן, ביקש מכל שרי החוץ הערבים לראות איך אפשר לסייע לחזק את הרשות הפלסטינית. אף אחד מהם לא אמר לכולם 'תראו יש לי פה נושא נורא חשוב, איך מסייעים לפלסטינים'".

הוא הוסיף ואמר כי "האירוע הזה שירת לא רק את יאיר לפיד ומדינת ישראל כמובן, ולא רק את שרי החוץ הערבים, אלא גם שירת מאוד את בלינקן, כי זה נתן לו הזדמנות לבוא לאזור ולעשות את התמונה הזו ולהראות מעורבות אמריקאית באזור, כשהטענה המרכזית כלפי ארה"ב מצד מדינות האזור זה שהיא שלא מספיק מעורבת. הנה האירוע הזה מבחינת בלינקן, הוא יכול להציג את זה החוצה ולומר 'אנו כאן, אנו מעורבים'. לכן האירוע היה חשוב לאמריקאים, לא כל כך עניינו אותם התכנים".

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm