נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש אתמול ברמאללה עם מלך ירדן עבדאללה, בליווי יורש העצר הנסיך הירדני חוסיין. קודם נמסר כי בפגישה היה אמור להשתתף גם שר הביטחון בני גנץ, אך ראש הממשלה בנט אסר עליו לעשות זאת.

לפי הודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הפלסטינית, אבו מאזן אמר: "ירדן ופלסטין בעלות אינטרס אחד, וכך גם הדאגות והתקוות. לכן אנחנו מברכים תמיד על ביקורים חשובים כאלה, וזה ביקור חשוב מאוד להתייעצויות ולשיחה על מה שקורה. אנחנו לא שוכחים את העמדה הירדנית בנוגע לסוגיה הפלסטינית".



המלך עבדאללה אמר: "ירדן תישאר תמיד בעד הפלסטינים וזכויותיהם, ונמשיך לעמוד איתכם למרות כל האתגרים. האזור אינו יכול ליהנות מביטחון ומיציבות ללא פתרון צודק ומקיף לסוגיה הפלסטינית על בסיס פתרון שתי המדינות, המבטיח הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67, שבירתה ירושלים".

המלך הדגיש את "הצורך להפסיק את כל הצעדים החד־צדדיים, בייחוד בירושלים ובהר הבית, המכשילים את הסיכוי להשגת שלום כולל וקבוע באזור, שהוא השאיפה של כולנו, כדי שהמדינה הפלסטינית תחיה בשלום ובביטחון לצד ישראל".

ביקור עבדאללה ברמאללה (צילום: REUTERS/Mohamad Torokman)
ביקור עבדאללה ברמאללה (צילום: REUTERS/Mohamad Torokman)

בפגישה בין השניים נכחו מהצד הפלסטיני ראש ממשלת הרשות מוחמד אשתייה, חבר הוועד הפועל באש"ף חוסיין א־שייח' ושר החוץ ריאד אל־מאלכי. מהצד הירדני התלוו למלך גם ראש ממשלתו בשר אל־ח'סאוונה ושר החוץ הירדני איימן א־ספאדי. בכירים ברשות אמרו: "אין לנו אינטרס להסלמה, אבל ישראל דוחפת לשם. עד עכשיו שמענו דיבורים מישראל על הניסיון להרגיע, אבל בלי מעשים בשטח".