סקר מנדטים של ערוץ 12 שפורסם הבוקר (שלישי) בדק את חלוקת המנדטים בכנסת, לו הבחירות היו מתקיימות כיום. על פי הסקר, הליכוד עדיין תהיה המפלגה הגדולה בישראל, ואף תגדיל את הפער מהמפלגה השנייה, יש עתיד, כאשר תחזיק ב-34 מנדטים לעומת 18.

מיד לאחר מכן מגיעות ש"ס והציונות הדתית עם 9 מנדטים ו-8 מנדטים בהתאמה, כמו גם כחול לבן שמחזיקה ב-8 מנדטים. המפלגה החרדית השניה, יהדות התורה מגיעה ל-7 מנדטים בסקר זה.

מפלגתם של ראש הממשלה בנט ושרת הפנים איילת שקד מקבלת פעם נוספת 6 מנדטים בלבד, כמות זהה לזו של הרשימה המשותפת ומפלגת העבודה. מאחוריהן נמצאות ישראל ביתנו ורע"ם עם 5 כל אחת, ובתחתית הרשימה תקווה חדשה ומרצ שעוברות, בקושי, את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ממשיך להוביל את הטבלה עם 45% אחוזי התאמה, כאשר שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד במקום השני עם 17%. ראש הממשלה בנט עם 9% ושר הביטחון בני גנץ אחרון ברשימה עם 7%. אחוז המשיבים שענו כי אינם יודעים מי הכי מתאים לתפקיד רה"מ עמד על 22%.

בנוסף, הסקר קבע כי 58% מאזרחי ישראל מאמין שתפקודה של הממשלה בתחום המדיני-בטחוני הוא "סה"כ גרוע", לעומת 38% בלבד שהגדירו את התחום כ-"סה"כ טוב" הממשלה נכשלת גם בהתנהלותה בתחום הכלכלי (66% אל מול 30%), בעוד רוב המשיבים על הסקר טענו גם כי ראש הממשלה בנט מתנהל לא נכון מול האיום האיראני (44% לעומת 29%, כאשר 27% נוספים השיבו כי אין יודעים).

בחלוקה לגושים, מפלגות הימין באופוזיציה (הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה) מחזיקות יחדיו ב-58 מנדטים. לעומת זאת, מפלגות הקואליציה הנוכחית מקבלות 56 מנדטים בלבד.

התמונה המסורתית של הממשלה ה-36 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
התמונה המסורתית של הממשלה ה-36 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

למרות זאת, מחצית המשיבים טענו כי הממשלה מתפקדת טוב מול נגיף הקורונה (50% לעומת 46%). בנוסף, 48% מהמשיבים מאמינים כי הממשלה תשלים את ימיה, זאת לעומת 42% שמאמינים שהכנסת תתפזר מוקדם מהצפוי, ועוד 10% שהשיבו כי אינם יודעים.

הסקר נערך בקרב 509 נשאלים, במדגם מייצג של כלל האוכלוסיה. הסקר נערך בשילוב אינטרנט וטלפון. כל מגזר נדגם על-פי חלקו היחסי באוכלוסיה. הסקר נערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel. טעות הדגימה המירבית היא 4.4% +-.

מנו גבע: "לו הבחירות היו נערכות היום, היינו שוב במבוי סתום"

בתוך כך, מנו גבע שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM על מנת להתייחס לתוצאות הסקר. על פי גבע, שחשף פרטים חדשים על הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, ישראל הייתה "במבוי סתום".

"להיות המפלגה הגדולה זה חשוב, אך מה שקובע זה אם יש 61", הדגיש הסוקר הוותיק, שהוסיף כי "יכול להיות שבלי נתניהו זה יראה אחרת. במבנים, הכל יכול להיות, אך אנו יכולים להיות פה עם איחודים של מפלגות. המפה הפוליטית יכולה להשתנות".

על תפקוד הממשלה בתחום הביטחוני, בו קבע הציבור כי אינו טוב מספיק, אמר מנו כי "יש פה עניין, אני לא יודע, אי אפשר לדעת אם בגלל הפיגוע הקשה כל כך שהיה, זה בהחלט יכול להשפיע על תחושת הביטחון".

על הנשאלים על סוף כהונת הממשלה: "זה מראה על אי ודאות גבוהה, צריך להתייחס לעניין של חושב שכן ושלא, זה יותר מלא יודע, זה באמת משקף מציאות אמיתית לפיה אנשים לא יודעים להגיד"

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm