כשבוע לאחר הפיגוע הקשה בבאר שבע, ראש העיר, רוביק דנילוביץ', קיים הבוקר (שלישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת, אותה שידר גם בשידור חי בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, בה התייחס לפיגוע הרצחני במרכז העיר לפני כשבוע. במהלך השידור, דנילוביץ התייחס למצב הביטחוני בדרום וטען: "ישראל צריכה להבין, המדינה זקוקה לנגב יותר משהנגב זקוק למדינה".

"אנחנו חייבים לפעול כי אנחנו כבר באיחור גדול, יש שתי אפשרות - או שהנגב יהפוך לחלום הישראלי החדש, או שהוא יהיה הסיוט של המדינה", הוסיף ראש עיריית באר שבע, שאף התייחס לנתונים רשמיים של המדינה, מהם עלה כי בשנת 2048 יחיו בארץ כ-16 מיליון אזרחים, מהם כמעט 60% מהם יחיו באזור תל אביב ובירושלים רבתי", אמר.

זירת הדקירה בבאר שבע (על פי סעיף 27א')

דנילוביץ' ביקר את תהליך קבלת ההחלטות של הממשלה הנוכחית, כמו גם קודמותיה: ""אם היוזמה וההובלה תחזור למדינת ישראל ויתקבלו החלטות מיידיות שישנו דרמטית את המגמה אפשר בפרק זמן לא ארוך להתחיל להרגיש את השינוי. הנגב בראייה הלאומית שלו לא יכול להמשיך עם אותה מגמה ואותם נתונים. מדינת ישראל מסכנת את עצמה בזה שהיא קוראת לצעירות ולצעירים להגיע לאזורי הביקוש. שדה דב, צריפין, עוד ועוד. ישראל הולכת ליצור בעיניים פקוחות שתי מדינות".

בפתח דבריו טען ראש עיריית באר שבע כי ניצל את החודשים האחרונים לקיום מספר פגישות עם חברי כנסת ושרים, על מנת להביא פתרון לאזור הדרום: "הבנתי מפגישותיי עם ראשי המדינה שאין שום תוכנית אסטרטגית לנגב. המשטרה חבוטה וחבולה, בדימוי ובכוח האדם הנוכחי היא לא מסוגלת להתמודד עם הטרור האזרחי, זה גדול עליה".

עימותים בנגב בין כוחות הביטחון לבין צעירים בדואים (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
עימותים בנגב בין כוחות הביטחון לבין צעירים בדואים (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

עוד הוא הוסיף כי "מדינת ישראל שבויה בקונספט מוטעה. אנחנו לא מבינים שהכל השתנה. האיום הקיומי הוא מוחשי גם אם הוא לא מיידי. יש כאלה שחושבים שהאיומים נמצאים אלפי קילומטרים מכאן. אבל לא, האיום הוא פנימי. לא באתי לתפוס כותרת, אני אומר את הדברים מדם ליבי. לא מעניין אותי להאשים אף אחד, לא את השמאל ולא את הימין, אני שליח של המדינה ואני מאוד מודאג", ציין דנילוביץ'.