חבר מפלגת ימינה ח"כ יום טוב כלפון שוחח הבוקר (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm על הפיגוע הרצחני בחדרה, השני בתוך שבוע שבוצע על ידי אזרחים ישראלים, וסיפר כיצד לדעתו ממשלת ישראל צריכה לפעול: "אם צריך לנהל 'חומת מגן' 2 באום אל־פחם נעשה זאת - צריך לחסל את הטרור". 

בפתח הדברים אמר ח"כ כלפון כי "ביטחון ישראל מנוהל על ידי ראש הממשלה, שר הביטחון ושאר גופי הביטחון. גופים שאני רוצה להזכיר - הם אותם הגופים של תמיד, אותו שב"כ ואותו צה"ל שהיו לפנינו. יכול להיות שהייתה כאן תקלה שצריך לחקור, זו צריכה להיות עבור כולנו קריאת השכמה להיכנס לכפרים ואם צריך לנהל 'חומת מגן' 2 באום אל־פחם - נעשה זאת".

הוא שב והדגיש: "אם צריך להילחם בטרור, נילחם בו. זאת משימה עליונה. בחיים בנט לא ישים את ביטחון ישראל במצב כזה שבגלל שיקולים פוליטיים קואליציוניים הוא לא יעשה את הפעולות הנדרשות. גם אם צריך לפרק את הממשלה בגלל זה, הוא כבר אמר שהוא יפרק אותה. ביטחונם של אזרחי ישראל הוא מעל הכל".      

בהמשך, אמר: "יש אנשים שחושבים שלא הייתה כאן ממשלה לפני יוני 2021, שלא היו פיגועים והרוגים, אבל האמת היא שאנחנו ירשנו את המצב הזה. יש פה ניצול ציני של האופוזיציה להפיל על הממשלה החדשה את כל הבעיות".

הוא הוסיף: "צריך לעשות פה תיקון, לעשות דברים שלא עשו לפני - לכן אני תומך בהצעת החוק של השרה איילת שקד בנוגע לשלילת האזרחות וגירוש המחבלים מהמדינה. אני מאלה שקורא לממשלה להשקיע את כל המשאבים ולנהל את המלחמה הזאת למען מדינת ישראל ללא תירוצים".     

לסיום, טען כלפון כי "בניגוד למה שאומרים, אני לא רואה פעולות לפירוק הממשלה. כרגע זו הממשלה שמנהלת את המדינה, אז בואו נשפיע ונעשה את הפעולות הנכונות למען מדינת ישראל וזה מה שאני מנסה לעשות".

"צריך לחזק את ההתיישבות היהודית ואת הרוב היהודי במדינת ישראל ולהביא לפה את יהודי התפוצות. יש מאבק של 100 שנה על הארץ הזאת. רוצים לגרש אותנו, אבל אנו נוכיח לכל מי שלא רוצה אותנו כאן, שאנחנו נשארים. זאת הציונות", סיכם כלפון. 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני