למרות המצב המתוח מאוד והחשש מהסלמה, המשטרה החליטה אמש לאפשר לח"כ איתמר בן גביר לעלות להר הבית, זאת בתום הערכת מצב. בשעות הבוקר (חמישי) עלה חבר הכנסת לשם, כשהוא מלווה באבטחה, וכל עוד נכח במקום, לא אושרה כניסתו של אף יהודי נוסף. כעבור זמן קצר, עזב את המקום. במגזר החרדי ישנם שטוענים כי עצם עלייתו היא התחמקות מחלק מהם, מאחר וחלק מן הפוסקים קבעו שלא לעלות להר בימים אלו.

בסרטון שהעלה לרשתות, נראה חבר הכנסת כשהוא הולך לבד בהר הבית, כשלצדו מאבטחים. "לאורך כל הלילה דובר חמאס ואנשי החמאס איימו עליי ואמרו שאני על הכוונת והציעו לי לא להגיע", כך אמר. "אז אני אומר לדובר חמאס – אני מציע לך לסתום את הפה. אני לא מבין למה מדינת ישראל לא מסכלת אותו בסיכול ממוקד. הוא מחבל, הם מחבלים. עם מחבלים לא מדברים בכניעה או בחולשה".

הוא הוסיף כי "הסיור שלי כאן מעביר מסר אחד ופשוט – אני לא נכנע ולא מתקפל, ואסור למדינת ישראל להתקפל בפני אותם מחבלים שרוצים לרצוח את כולנו. צריך להגיד שמה שהולך לקרות כאן בחודש הרמאדן, זה הוספת אנשי וואקף, שהם מחבלים, וצמצום שעות הגעת היהודים להר הבית, שבלאו הכי מצומצמות. אני קורא לממשלת ישראל להפסיק את זה, כניעה מזמינה טרור. גם האויב מבין שזוהי הפגנת חולשה".

איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: מטה ארגוני המקדש)
איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: מטה ארגוני המקדש)

בשעות הלילה, דובר ארגון חמאס, פאוזי ברהום, הזהיר שמא חבר הכנסת בן גביר יגיע להר הבית, כפי שאושר לו. "אנו מזהירים מפני השלכות הצעד הפרובוקטיבי המסוכן הזה", כך הוסיף.

בתגובה לכך, הזהירו ברשימה המשותפת ומסרו כי "שוב מוכח כי הבעיה העיקרית בירושלים היא המשטרה לא פחות מהפירומן המורשע בן גביר. ממשלת ישראל נושאת באחריות לכל הסלמה שתיווצר בשל הפרובוקציות של בן גביר הרוקד על הדם. הוא והמשטרה הציתו את העימותית במאי האחרון וכנראה הם התמכרו לאש שתפגע בכולם".

ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) הבהיר כי הוא אינו מתכוון לחזור בו מכוונתו לעלות להר הבית. בן גביר נועץ עם נציגי המשטרה והסכים לקבל את התנאים שהוצבו בפניו כדי לאפשר לו לעלות למקום הנפיץ. "ראש הממשלה הוא זה שצריך לחתום על סירוב לבקשה של חבר כנסת לבקר בהר הבית", אמר בן גביר.

"אני מקווה שלא עושים לי תרגיל ולא ישלחו לי הודעת סירוב כדי שאעתור לבג"ץ. אם בבוקר יתברר לי שהם מונעים ממני להיכנס, הם יהיו אחראים להלהטת הרוחות. אסור להיכנע לאיומים של האסלאמיסטים הקיצוניים. כבר נוכחנו באירועים בשמעון הצדיק כי במקום שבו נכנעים יש אחר כך טרור".

הוא הוסיף: "עצם העובדה שנועצתי עם המשטרה והסכמתי לקבל את התנאים מהווה מבחינתי תיאום ציפיות, ולכן אגיע להר הבית", אמר. "אם אקבל תשובה חיובית, אכנס כמתוכנן דרך שער המוגרבים. אם במשטרה מתכוונים לדחוק אותי לפינה ולהשיב בשלילה במטרה למנוע ממני אפילו הגשת עתירה לבג"ץ, אני מבהיר כי אגיע להר הבית בכל דרך ואמצא את הכניסה דרך אחד מעשרת השערים בהר".

בן גביר התריע: "דחיית בקשתי תהווה כניעה לטרור ולחמאס, תבוסתנות ומתן היתר לפיגועים ולאיומים מצד המחבלים וארגוני הטרור".