"אישי ציבור צריכים להשתמש בשפה מתונה כדי להרגיע את השטח": אירועי הטרור שפוקדים את ישראל בשבוע האחרון ממשיכים לגבות קורבנות, כשגם הבוקר (חמישי) נדקר אזרח ישראלי באוטובוס בגוש עציון ונפצע באורח בינוני-קשה. פיגוע זה מצטרף לשורה של פיגועים קשים שגבו את חייהם של 11 קורבנות עד כה. סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן (מרצ) שוחח עם יוסי מזרחי ב־104.5fm והגיב למתרחש.

"צריך לומר שיש פה שתי אוכלוסיות מאוד שונות, ערביי ישראל, אזרחי ישראל, וערביי יהודה ושומרון", אמר תחילה. "זו לא אותה התייחסות, לגבי יו"ש יש לנו כל כך הרבה ניסיון בהתמודדות בטרור שיוצא משם, בעיקר בהקשר הפיגוע האחרון, זה גבול פרוץ שמאפשר לאנשים, כלי רכב, אמל"ח, להיכנס לשטח מדינת ישראל כמעט באין מפריע. אני מתריע כבר תקופה ארוכה על העניין הזה".

"הנושא הזה של הגבול הברור שאינו חדיר המשמש כמכשול ביטחוני, זה משהו שצריך להתחיל בו מיד ולא מדובר בהרבה עבודה. אין מנוס מהעניין הזה. זה לא זבנג וגמרנו. צריך להילחם עד חורמה בארגוני הטרור ולא לתת להם להרים ראש", אמר בהמשך.

גדר ההפרדה בבית לחם (צילום: רויטרס)
גדר ההפרדה בבית לחם (צילום: רויטרס)

"לא יקרה שום דבר טוב אם נעסוק במי אשם, זה פשוט לא הזמן", הוסיף. "אני משוכנע שברגעים אלה יושבים בשב"כ וחושבים איך לעשות את הדברים טוב יותר. אני מכיר את השב"כ מצוין וגם את העומד בראשו, בעת הקשה הזו, צריך לראות איך משתפרים. אין פה גזרת גורל, זה הזמן שבו כוחות הביטחון צריכים להפגין נוכחות בשטח, ולהקטין את הסבירות של פיגועים נוספים עד למינימום האפשרי. אישי ציבור צריכים לנקוט בשפה מתונה כדי לקרר את השטח".

בסיום דבריו, הביע את דעתו על התנהלותו של ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) שעלה הבוקר להר הבית, ותקף: "האיש הזה מדליק מדורות קבוע, חובב אלימות סדרתי, איש גזען עם נטיות פשיסטיות מובהקות, זו פשוט תקלה בלתי רגילה שהאיש הזה נמצא בכנסת ישראל, הוא לא צריך להיות שם. אני חושב שזה גובל בשערורייה שהוא עולה להר הבית, אני מניח שמשטרת ישראל נערכת בהתאם ואני מקווה מאוד שזה יעבור בשלום, דווקא האיש הזה שהוא חובב מדורות ידוע, מקווה שלא יצליח להדליק מדורה נוספת".

חבר הכנסת איתמר בן גביר בהר הבית, לצדו הרב שמשון אלבוים (צילום: מנהלת הר הבית)
חבר הכנסת איתמר בן גביר בהר הבית, לצדו הרב שמשון אלבוים (צילום: מנהלת הר הבית)

באשר לביקורת של נתניהו כנגד הממשלה, לרבות בדבר חברותו של יו"ר רע"מ בקואליציה, טען גולן: "הוא תמיד שיקר וממשיך לשקר. עבאס הוא איש מתון מאוד, הוא איש של שלום, והוא איש שיש לו אפקט מרגיע בשטח".