ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נפגש בימים האחרונים עם ראש המוסד, דדי ברנע - כך נודע לוואלה!. במהלך השיחה נתניהו העלה את נושא סידורי האבטחה של בנו הצעיר, אבנר, שעתיד לצאת בקרוב ללימודים מתקדמים בחו"ל, והוא ביקש להצמיד לו מאבטח בזמן לימודיו. לפי גורמים המעורים בנושא, אבנר נתניהו מתכוון להתחיל תואר שני בחו"ל בשנת הלימודים האקדמית הבאה, ובמשפחת נתניהו חוששים לביטחונו ומעוניינים שילווה במאבטח צמוד בזמן שהותו בחו"ל.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "המוסד אינו מתייחס לתוכן הפגישות והשיחות שמקיים". עוד נמסר כי "הפגישה נערכה בתיאום מלא עם משרד ראש הממשלה". מטעמו של נתניהו לא נמסרה תגובה.

עד השנה שעברה בני משפחת נתניהו נהנו ממעטפת אבטחה שכללה מאבטחים ונהג צמוד, במשך 12 שנותיו בשלטון, אך בדצמבר האחרון, בעקבות חילופי השלטון, ועדת השרים לעניני שב"כ החליטה להסיר את האבטחה. כפי שנחשף לראשונה בוואלה!, המשפחה ניסתה להאריך את מעטפת האבטחה, שכללה גם נהג צמוד, לפחות בחצי שנה נוספת, בטענה שיש איומים חדשים ועדכניים על בני המשפחה, בין היתר מאיראן, מדינות אויב אחרות, או הסתה מקרב מתנגדיו הפוליטיים.

עם זאת, בוועדת השרים לעניני שב"כ, שמוסמכת על קבלת ההחלטות בנושא, דחו את הבקשה של משפחת נתניהו, לאור חוות דעת של כל גורמי הביטחון שלא מצאו עילה או איום ביטחוני ממשי שמצדיק את הארכת האבטחה בארץ. כך, מאז חודש דצמבר, כל בני משפחת נתניהו אינם מאובטחים; נתניהו עצמו, מתוקף היותו ראש ממשלה לשעבר, זכאי לאבטחה צמודה ורכב משוריין עם נהג למשך 20 שנה מסוף כהונתו.