בשידור חי: ראש עיריית אום אל פחם סמיר סובחי מחאמיד הודיע הערב (חמישי) כי יתפטר מתפקידו בריאיון שהעניק לחדשות כאן 11, בעקבות הסערה שפרצה היום סביב הודעת תנחומים למשפחות המחבלים מהפיגוע בחדרה שפורסמה מטעם עיריית אום אל פחם בחשבון הפייסבוק של העירייה. אולם, שעות מספר לאחר מכן הודיע כי הוא נשאר בתפקידו.

מחאמיד, ששמו היה חתום על ההודעה שנמחקה כעבור דקות ספורות, אמר כי הוא "לוקח על עצמו את האחריות לפוסט" ומתפטר. זאת, לאחר שלפני שלושה ימים בלבד גינה את הפיגוע בריאיון ל-103FM.

בהודעה שנמחקה נכתב: "בשמי ובשם עיריית אום אל פחם ואנשי העיר, אנו משתתפים בצערכם ושולחים תנחומים מעומק הלב, על מותם של איימן אחמד יוסף אגבאריה ואיברהים חסן יוסף אגבאריה". עוד איחלו בעירייה למשפחות כי "שאלוהים ירחם עליהם ויסלח להם ויעניק למשפחותיהם סבלנות ונחמה, אנו שייכים לאללה ונחזור אליו". הפוסט, כאמור, הוסר כעבור דקות קצרות בעקבות פניית משרד הפנים. 

הודעת הניחומים של עיריית אום אל פאחם (צילום: צילום מסך)
הודעת הניחומים של עיריית אום אל פאחם (צילום: צילום מסך)

כאמור, כעבור זמן קצר לאחר פרסום הפוסט, מנכ"ל משרד הפנים שוחח עם ראש העירייה וביקש למחוק את הפוסט. בסיום שיחתם, ההודעה נמחקה. 

ממשרד הפנים נמסר: "לא יעלה על הדעת, שעירייה במדינה ישראל תנחם משפחות של מחבלים. זה פוסט חמור ומביש וטוב שהוא נמחק. שרת הפנים תמשיך לגלות אפס סובלנות לתמיכה בטרור ברשתות החברתיות ובכלל".

מארגון בצלמו נמסר לאחר הודעת ההתפטרות: "אנחנו שמחים שראש העיר הבין שעשה מעשה חמור במיוחד. אנחנו קוראים לו כעת עוד היום ללכת ולנחם את משפחות הנרצחים. בנוסף עליו לפרסם מעל כל במה פוסטים ונאומים נגד שנאה הסתה רוע ולאומנות ובעד שלום אהבה דו קיום. נמשיך לפעול שכל מסית ולא משנה שמו , מעמדו, ותפקידו יודח ואף ישלח לכלא".

מוקדם יותר ראש עיריית אום אל פחם הגיב לסערה בערוץ 12 ואמר כי "הפוסט עלה לדף הפייסבוק ללא אישורי ולא על דעתי, מדובר בטעות חמורה של הדוברות. ביקשתי להסיר מייד את הפוסט, והנושא כעת בבדיקה מול הגורמים הרלוונטים. אנו מתנערים מהפרסום הזה שלא מייצג את אום אל-פחם והעירייה שלה".

בעקבות המקרה, ח"כ איתמר בן גביר דרש לחקור את ראש העירייה בחשד לתמיכה בטרור: "לראות ולא להאמין! ראש עיריית אום אל פאחם, הוציא הודעת תנחומים לשני המחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה. אבקש לחקור את ראש העיר בחשד לתמיכה בטרור".

בפנייתו לשרת הפנים איילת שקד הוסיף בן גביר: "ראש העיר חושב שהוא מייצג את המחבלים ומפרסם תנחומים למשפחות מחבלים מתועבים שרצחו יהודים, יש לפתוח בהליך הדחתו ולהדיחו מתפקידו".

כזכור, שני המחבלים פתחו בירי ביום ראשון, מעט אחרי השעה 20:00, בחדרה. במעשיהם, השניים רצחו את יזן פלאח ושיראל אבוקרט, שוטרי מג"ב שנכחו במקום. המחבלים חוסלו על ידי צוות מסתערבי מג"ב שנכח במסעדה סמוכה למקום.