חבר הכנסת ישראל כ"ץ (הליכוד) שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והביע ביקורת על התנהלות הממשלה ברקע גל הטרור. "הסוגייה המרכזית היא תשתית הטרור הלאומנית והאסלאמית שקיימת בקרב ערביי ישראל. ראינו את זה במבצע שומר החומות, ראינו אלימות קשה בערים המעורבות זה הזכיר פוגרומים מהגולה בעבר, והדבר הזה לא מטופל בגלל סיבה פוליטית", אמר.

לטענתו, זה התחיל גם קודם אבל יש כאן עליית מדרגה, "כל הטרור הפלסטיני ביהודה ושומרון מטופל ויטופל, גורמי הבטחון מיומנים, גם אם חמק פיגוע וגרם לאסון כבד הדברים האלו מטופלים, ראינו מה קרה ליד ג'נין. אך כשיש טרור אסלאמי קיצוני שנובע מהסתה לא ייתכן שלא יבדקו במסגדים ויטפלו בגורמים הקיצוניים". 

כנשאל האם הוא בעד החוק להריסת בתים, השיב כי "חד משמעית. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למציאות וזה גורם של הרתעה. אי אפשר לבדל כי מנסור עבאס יושב בקואליציה, הוא מוכן שיטפלו בפשיעה הפלילית הערבית אבל הוא לא מוכן שיהרסו בתים באום אל פחם".

על הטענה כי גם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו התנגד לחקיקת החוק המדובר, ענה: "זה לא מדויק. היה טרור הסכינים לפני כמה שנים שהיינו בממשלה ובקבינט. פעלתי 15 שנים להוציא את התנועה האסלאמית הצפונית מחוץ לחוק ולא הצלחתי. בטרור הסכינים הצלחתי, זה עלה בקבינט, בתמיכת ראש הממשלה ולמרות הסתייגות השב"כ העברנו החלטה להוציא אותם מחוץ לחוק".

בהמשך דבריו, התייחס כ"ץ לשאלה היכן ראש הממשלה הנוכחי נפתלי בנט טועה בנושא, והגיב כי "קראתי הבוקר שבנט הורה לעשות סריקות מבית לבית לאיסוף נשקים וכתוב שהמשטרה סירבה. זה לא המשטרה זה כנראה הגורמים הפוליטיים שמנחים אותה, כלומר הוא בעצם לא ראש ממשלה".

"אם הוא לא מסוגל שתתמלא הנחייה כזו של לאסוף נשק במגזר הערבי, אז בעצם הוא לא פועל נגד שורשי הבעיה ומי שלא מאפשר לו את זה עושה את זה משיקולים פוליטיים. לא בגלל הממשלה יש פיגועי טרור, אלא בגלל היעדר פעילות שלה ממשלה בנושא ביטחון הפנים, בטיפול בהקצנות האסלאמיות והלאומניות בקרב ערביי ישראל", המשיך.

עוד אמר כי "אם מחר חלילה יעלו חמישים אלף ערבים ישראליים ויפשטו על הערים היהודים הסמוכות, מישהו יוכל לבלום את זה? אני מאשים את בנט שצריך לתת הוראה לטפל ולחסל את תשתית הטרור הלאומנית והאסלאמית בקרב ערביי ישראל".

פעילות צה''ל להריסת בתי מחבלים (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל להריסת בתי מחבלים (צילום: דובר צה''ל)

לטענתו, הוכח שהריסת בתים מונעת טרור: "עובדה שאפילו בג"ץ הליברלי מאפשר להרוס ביהודה ושומרון, אין שום ספק שזה גורם מרתיע. אם היו הורסים את הבתים באום אל פחם ראש העיר שתומך בטרור לא היה מעז לכתוב את הפוסט הזה. אם היו עוברים אוספים נשק עוד בלילה כמו שבנט אמר שהוא רוצה לא היו מתנהגים בדרך הזו. לא יכול להיות שהאירועים חולפים ואני מדבר על דבר שהוא הרבה מעבר לוויכוח בין מפלגתי".

"אני לא מדבר על הטרור הפלסטיני בנוסח של כל התנועות הפלסטיניות שאנחנו מכירים, כאן הממשלה מנחה, אין כאן פוליטיקה ואין כאן ימין או שמאל – מטפלים בדבר הזה. הבעיה היא שברגע שנחשפה תשתית טרור קיצונית שהפתיעה את כולם, היה כאן מעין מחדל, אפילו המשטרה הופתעה. הלקח היה צריך להיות לטפל בתשתית הטרור הזאת ולא עושים את זה מסיבה פוליטית", תקף.

בסיום דבריו הבהיר כי "צריך להבין שהנושא הזה מלווה אותי הרבה שנים והוא מטריד הרבה מאזרחי ישראל, הרבה מעבר לחילוקי דעות פוליטיות כי זו לא שאלה איפה יעבור הגבול. אם קמים מתוכנו אתה לא יכול להתגונן מפני זה כי ה השכן שלך והתושב לידך, לכן הציבור כל כך חרד בימים האלו. לצערי בנקודה הזו לא ניתנת הנחייה ולא מתבצע טיפול".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm