נשיא טורקיה,  רג'יפ טאיפ ארדואן, שוחח היום (שישי) עם הנשיא הרצוג וביקש לגנות את פיגועי הטרור האחרונים אשר גבו חייהם של 11 קורבנות. ארדואן ביקש לשלוח את תנחומיו למשפחות השכולות שאיבדו יקיריהן ואיחל החלמה מהירה לפצועים.

הרצוג הודה לנשיא טורקיה וציין כי חיי חפים מפשע נלקחו בפיגועים המתועבים וכי זו טרגדיה גדולה מאוד. בנוסף לכך, השניים הדגישו כי יש לפעול לשמירה על השקט והשלווה באזור כולו. את השיחה חתם נשיא טורקיה בברכת חג פסח שמח ובאיחולי בריאות והחלמה מהירה לראש ההמשלה נפתלי בנט אשר חלה בקורונה. 

כזכור, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פרסם מוקדם יותר השבוע הודעת גינוי לפיגוע הרצחני בבני ברק.  בהודעה נכתב כי הרג של אזרחים ישראלים ופלסטינים רק יערער את המצב, בעוד הצדדים שואפים ליציבות לקראת הרמאדן והחגים היהודיים והנוצרים הצפויים. במקביל לכך, מלך ירדן, עבדאללה השני, גינה גם הוא את הפיגוע במהלך פגישתו עם הנשיא הרצוג. 

הגינוי מצד טורקיה מגיע כחודש לאחר הפסגה באנקרה במסגרת ההפשרה ביחסים שבין שתי המדינות. בסיום הביקור, אמר הנשיא הרצוג כי "זה היה ביקור חשוב ומשמעותי. ההיסטוריה בין שתי המדינות היא היסטוריה רוויית פרקים, שידעה עליות ומורדות וחוותה רגעים לא פשוטים בשנים האחרונות". בד בבד, ארדואן הודיע כי שתי המדינות בוחנות דרכים לשפר את היחסים ביניהן.