שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיע היום (שני) לעיר מוסטיסקה, ובה פגש את המשלחת ההומניטרית הישראלית. כמו כן, הורוביץ סייר בבית החולים שדה שהקימה ישראל באזור ונפגש עם גורמים אוקראיניים, בניהם סגן שר הבריאות האוקראיני, יו"ר ועדת הבריאות בפרלמנט המקומי, ראש מחוז לביב וראשי ערים מהאזור.

הורוביץ מסר: "אני כאן לחזק את המשלחת שלנו, שעושה עבודת קודש בהצלת חיי אדם וסיוע לפליטי המלחמה. כבר יותר מ-2000 אנשים נשים וילדים טופלו בבית החולים שדה שלנו כאן. ישראל היא המדינה היחידה שהקימה מתקן כזה בתוך שטח אוקראינה. אלו פניה של מערכת הבריאות הישראלית. 

השר ניצן הורוביץ בביקור בבית חולים שדה באוקראינה (צילום: שרון יניב)
השר ניצן הורוביץ בביקור בבית חולים שדה באוקראינה (צילום: שרון יניב)

עוד אמר: "הביקור שלי כאן מסמל גם את ההתייצבות של ישראל, והסולידריות שלנו עם אוקראינה, אל מול פלישה רוסית אכזרית, אל מול מעשי הטבח ופשעי המלחמה שמתגלים בימים אלו ברחבי המדינה. ישראל עומדת לצד העם האוקראיני, ואנחנו נמשיך להושיט עזרה כחלק מהחובה המוסרית שלנו, וכחלק מהיותנו חלק ממשפחת העמים הדמוקרטיים". 

בתוך כך, שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד בירך את ביקור שר הבריאות ניצן הורוביץ באוקראינה ומסר: "השר הורוביץ נמצא כעת באוקראינה במטרה לחזק את הצוות הרפואי בביה״ח שדה הישראלי ״כוכב מאיר״. הצוותים הרפואיים נרתמו למשימת הסיוע ההומניטרית, והם מצילים את חייהם של אזרחים אוקראינים מדי יום. ישראל תמשיך להושיט יד למי שצריך אותה, גאה במשרד הבריאות שלנו ובאנשיו".

לפני עלייתו למטוס אמר אתמול השר: "אני יוצא לאוקראינה לבית החולים שדה כוכב מאיר שהקמנו במטרה לסייע לפליטים הרבים בשעת המשבר הזאת. האנושיות שלנו נמדדת ברגעים כאלה, ואנחנו מחויבים להמשיך ולסייע לעם האוקראיני שנמצא תחת מתקפה אכזרית של רוסיה".

השר הורוביץ בבית חולים שדה באוקראינה (צילום: שרון יניב)
השר הורוביץ בבית חולים שדה באוקראינה (צילום: שרון יניב)


הוא הוסיף: "אני מגיע לחזק את ידיהם של צוותי הבריאות הנפלאים שלנו שם, שטיפלו כבר ביותר מ־1,000 פליטים. זאת גאווה גדולה. אלו פניה של מערכת הבריאות הישראלית. זאת גם הבעת סולידריות כלפי אוקראינה, שהותקפה כי בחרה בדמוקרטיה ובחופש. המאבק הזה הוא של העולם הדמוקרטי כולו, שישראל חלק ממנו".

בית החולים שדה כוכב מאיר נחנך לפני כשבועיים במוסטיסקה במערב אוקראינה. בטקס החגיגי השתתפו נציגי ממשל אוקראינים, סגנית שר הבריאות המקומית, מושל מחוז לבוב, ראשת העיר מוסטיסקה ואחרים. בית החולים הוקם על ידי משרד החוץ, משרד הבריאות והמרכז הרפואי שיבא בסיוע כלל מערכת הבריאות הישראלית.