שר הביטחון בני גנץ שוחח הערב (שני)  עם בן כספית ופרופסור אריה אלדד בתכניתם ב-103FM על מנת לנתח את המתיחות הביטחונית הגבוהה בישראל. במהלך השיחה, גנץ התייחס לביקורו של שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד בשער שכם וטען כי "יש הרבה שרוצים להסתובב במקומות ובכל מיני סיטואציות, יפה מחשבה קודמת לסיור".

למרות זאת, יו"ר כחול לבן הסביר כי ללפיד ישנה לגיטימציה להסתובב במקום: "הוא שר החוץ, הוא יכול לבוא. הוא היה שם גם עם השר לביטחון פנים וזה לגיטימי לחלוטין. באופן כללי, בלי לרדת לגופו של סיור, בואו לא נעשה דברים מתסיסים שמערערים את היציבות".

בנוסף, שר הביטחון ניתח, כאמור, את המצב הביטחוני המתוח בישראל, לאחר חודש מרץ בו בוצעו לא פחות מ-11 פיגועים ברחבי הארץ. "זו תקופה רגישה שלא מפתיעה אותנו. תקופת הרמדאן ידועה ברגישותה", ניתח גנץ, שהתייחס באופן ישיר לפיגועים בבאר שבע, חדרה ובני ברק: "מדובר באירועים קרובים, 11 נרצחים, אפשר להבין את החשש של הציבור. מצד שני, אני קורא לכולם להמשיך את שגרת חייהם ולשמור על דריכות ככל שניתן. יש אזרחים שיש להם מיומנות בנשק, על פי חוק הם יכולים להתערב באירוע הזה. אני לא יודע להבטיח שלא יהיה אירוע הלילה או מחר".

"יש רצף אירועים עם בסיס השראתי אולי, גם זה לא בטוח. לתופעה הזו יש פוטנציאל להביא יום יום אירועים נוספים, אני חושב שזה מה שילווה אותנו", הוסיף גנץ.

בסיום השיחה גלשו כספית אלדד והשר לדבר על הסכם הגרעין המתגבש בין איראן והמעצמות. על כך אמר הרמטכ"ל לשעבר כי "איראן היא איום פוטנציאלי ובטחוני למדינת ישראל. אנחנו לא צד בהסכם, אנו מנסים להשפיע ככל האפשר. קיבלנו תזכורת באוקראינה שאין למדינה ברירה אלא להיות מסוגלת להגן על עצמה".