שר המשפטים גדעון סער נאם הערב (שני) בכנס חברי תקווה חדשה ברמת גן. במהלכו התייחס לגל הטרור הנוכחי והבהיר כי על אזרחי המדינה לעמוד יחד. אלא שלכך הוסיף נימה ביקורתית כאשר אמר: "מול הטרור הזה עומדים ללא חשבונות פוליטיים, העם שלנו קץ בהסתה ובשיסוי בתוכנו. לא הכל מותר לעשות בשביל אינטרסים פוליטיים".

שר המשפטים התייחס גם לסוגיית ההתיישבות ביהודה ושומרון וטען כי "זו כרוכה ללא הפרד בזכותה של ישראל לביטחון לאומי". הוא הוסיף כי עקירת ההתיישבות הובילה להתחזקות גורמי הטרור וסיכם את הנושא באומרו: "עיקר הציונות היה ונשאר: עליה והתיישבות". בהתייחסו לבחירות הבאות, אמר: "נגיע כתנועה גדולה, עם אחיזה איתנה בשטח ועם הישגים מוכחים של עשייה וחקיקה".

אחד הנוכחים באירוע סיפר כי במהלך נאומו של סער התרחשה פרובוקציה. אדם שנכנס לאולם, נעמד והתחיל לצעוק אל עבר סער כי האחרון "איפשר לתנועה האסלאמית לכהן בממשלה". השר השיב מצדו כי "יש לכבד את המוחה", אך לאחר שהרוחות לא נרגעו, האדם הוצא מן האולם והאירוע הסתיים. אחד מהנוכחים אמר למעריב: "נראה כמו פרובוקציה בתשלום. הקהל לא התרשם".

מתקווה חדשה נמסר בתגובה לאירוע: "במהלך כנס תקווה חדשה לרגל חג הפסח, בהשתתפות 550 חברי המפלגה, אדם שאינו חבר המפלגה הסתנן לכנס והפריע ליו״ר המפלגה לשאת את דבריו באופן פרובוקטיבי, ועל כן פונה מהאולם על ידי אנשי ההפקה. יובהר כי לא הורחק אף עיתונאי מכנס תקווה חדשה, אשר בניגוד לכנסי מפלגות אחרות הינם פתוחים תמיד לתקשורת".

מפורום העיתונאים העיתונאים נטען כי מי שהוצא מאולם הכנס הוא העיתונאי חזקי ברוך. מהפורום נמסר כי הם "רואים בחומרה רבה את גירושו של העיתונאי חזקי ברוך על ידי אנשי 'תקווה חדשה' מכינוס המפלגה הערב. הפגיעה בעיתונאים, דווקא מצד אנשים שרוממות חופש הביטוי בגרונם, ראויה לגינוי החריף ביותר ואסור שתעבור בשתיקה".

גדעון סער (צילום: מרק ישראל סלם)
גדעון סער (צילום: מרק ישראל סלם)

בסוף השבוע התראיין סער בתוכנית "פגוש את העיתונות" בקשת 12, שם הבהיר כי "אין לרע"מ שום השפעה בנושאי הביטחון במדינה". לאחר מכן הגיב להחלטה שלא להטיל סגר ביהודה ושומרון: "הייתה החלטה שלא להטיל סגר, יש כאן מטרה להרחיב את מעגל התסיסה לקראת הרמאדן, בשלב הזה אני קורא לא לעשות זאת. אנו בנוסף נמשיך להרוס בתי מחבלים ככל שימשך גל הטרור. בנוסף בממשלה הזאת לא תהיה הקפאה של הבנייה ביהודה ושומרון ואני מתכוון לעמוד על כך". 

באשר לנתניהו, אמר: "אני מתקשה להאמין שבזמן גל הטרור נתניהו יעסוק רק בלחפש עריקים בממשלה". לאחר מכן הגיב לאמירתו של ראש הממשלה נפתלי בנט "הגדה המערבית", במהלך פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקאי, והבהיר: "יוצא מתוך נקודת הנחה שזו הייתה שגיאה חד פעמית, אני יודע שגם הוא וגם אני משתמשים במונח ההיסטורי 'יהודה ושומרון'".