בפתח תוכניתם הבוקר (שלישי) ב-103FM התייחסו בן כספית וינון מגל לתקרית שאירעה אמש בכנס של מפלגת תקווה חדשה, בה הוציאו בחוזקה את אחד מהאנשים שהגיע לשם ומחה נגד סער. כספית הודה: "האירוע היה רע, מדובר בפרובוקטור שלא נתן לסער לדבר. לא היו צריכים להרביץ לו. אני מצפה מסער לברר את זה ולטפל בזה".  

מגל השיב: "לא מדובר בפרובוקטור. מדובר באיש תקווה חדשה שהוא ממשפחה שכולה ודיבר על זה שגדעון הפר הבטחות ושהוא יושב עם התנועה האסלאמית, זה הכול". עוד הוסיף: "מותר לבן אדם גם לצעוק בכנס בלי שמתנפלים עליו". 

בהמשך, דנו השניים על המלחמה בין אוקראינה לרוסיה. כספית: "ליברמן אמר, 'יש טענות סותרות משני הצדדים', אז לא אדוני שר האוצר, לא כל הכבוד על זה שאתה מאתרג את פוטין. התמונות האלה מזעזעות".

מגל טען: "אני חושב שאנחנו לא צריכים להתערב שם בעניינים. זו לא מלחמה שלנו, זה לא עסק שלנו. אני לא מחנך את הרוסים וראיתי את האוקראינים יורים בחיילים רוסים שבויים. אלה פושעי מלחמה ואלה פושעי מלחמה. זה לא עסק שלי, הרוסים כאן על הגבול, אני צריך אותם, אני נתון לחסדיהם, תן לי פה לחיות, לשרוד בשלום למען עם ישראל ואני לא מחנך את העולם".

כספית השיב: "כבן לעם שבמשך אלפי שנים נרדף ונרצח והושמד וקולל, אנחנו אמורים להיות המגדלור המוסרי. אף אחד לא דורש מאיתנו לשלוח חיילים. אתה כן צריך להרים את קולך כבן אנוש וקודם כל כיהודי. מה זה להיות יהודי? להביא לעולם את המוסר ואת הטוב ואת המגדלור ולהבדיל בין חושך לאור".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן / 103FM