בצילו של גל הטרור: ראש הממשלה נפתלי בנט נשא היום (שלישי) הצהרה לתקשורת, בתום ביקור והערכת מצב באוגדת איו"ש. "אנו נמצאים בשגרה דרוכה", הצהיר, "נצטרך לבצע טיפול עמוק, זה קשה זה מורכב, זה מעורר התנגדות".

בנט הזכיר את הפעולות האחרונות שבוצעו בימים האחרונים, והודיע כי עד כה נעצרו 207 חשודים, סוכלו יותר מ-15 פיגועים שתוכננו על ידי גורמי טרור באיו"ש ובישראל ובנוסף ציין כי הגיעו ליותר מ-400 חשודים שהיה להם קשר לדאעש או לארגוני ג'יהאד קיצוני. 

"אני קורא לכל חלקי העם, בלי קשר לפוליטיקה, הטרוריסטים רוצחים את אזרחי ישראל, לא מישהו אחר. היגדים כאילו הממשלה היא שדוחפת לזה - הם לא במקום", הדגיש ראש הממשלה. 

כשנשאל על המראות הקשים שהגיעו מבוצ'ה, השיב: "אנו מזועזעים מהמראות ואנו מגנים בכל תוקף. שר החוץ כבר התייחס לזה, התמונות קשות, הסבל האוקראיני הוא עצום ואנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לסייע".

באשר לסוגיית הכנסת החמץ לבתי החולים, שהובילה למתיחות בין חברי הקואליציה, הוסיף כי "לא צריך בכוח לפתוח תיקים, וגם אנשים שלא שומרים מצוות, צריכים מרצונם לכבד ולא להביא חמץ למקומות ציבוריים".

במהלך ביקורו באוגדה, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בהערכת מצב באוגדת יהודה ושומרון, בהשתתפות בכירי צה״ל, השב״כ והמשטרה. הפעולה המשולבת והמדוייקת בין הכוחות היא המפתח להצלחה בסיכול פיגועים בגל הטרור הזה. רק ביחד מנצחים".

ראש המועצה המקומית בית אל שי אלון אמר כי "ראש הממשלה נפתלי בנט, אתה מתבייש בנו? הגעת לביקור בבסיס אוגדת איו"ש הצמוד לבית אל אבל להגיע אלינו למתיישבים, שחלקם בחרו בך - זה אתה לא יכול? אם היית מנהיג אמיתי היית מגיע להתמודד עם הטענות, קשות ככל שיהיו. אבל כל מה שאתה מעוניין בו הוא ההיאחזות בתפקיד ראש הממשלה. הגיע הזמן שתפנה את הכיסא. הממשלה "בראשותך" צריכה ליפול. ויפה שעה אחת קודם".

נזכיר כי במהלך השבועיים אחרונים נרצחו 11 אזרחים בשלושה פיגועים קשים בבאר שבע, חדרה ובני ברק. מאז תוגברו כוחות הביטחון ברחבי הארץ ואף אמש, הכריז הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי כי סוכלו בימים האחרונים עשרה פיגועים.