תדהמה בעקבות פרישתה של עידית סילמן מהקואליציה: חברי כנסת ממרצ, בהם יאיר גולן ומוסי רז, גינו הבוקר (רביעי) את המהלך, כאשר הראשון כינה אותה, במהלך ראיון ב-103FM, "אופורטוניסטית פוליטית מן הזן הכי נחות".

השניים הביעו זעם נוכח המהלך וציינו כי עלול להוביל להקמת "ממשלה מסוכנת", כך לדבריהם. בתוך כך, חבר הכנסת מוסי רז קרא לצירוף הרשימה המשותפת לקואליציה – "כדי לעצור את הסכנה".

אלא שיש מי שלא התרגש מן הקריאות הללו, אלא דווקא הביע שביעות רצון נוכח הודעת הפרישה. יו"ר סיעת הרשימה המשותפת בכנסת, חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה, אמר בראיון לרדיו אשמס: "התסריט הכי טוב מבחינת המשותפת זה ללכת לבחירות, אנחנו לא ניתן רשת ביטחון לא לבט ולא נתניהו, הליכוד לא יכול לספור את האצבעות שלנו. בימים הקרובים נתכנס ונבחן את האופציות ומה הכלים והתסריטים שעומדים לרשותנו".

גם עמיתו ויושב ראש הרשימה המשותפת אימן עודה מיהר לצנן את קריאות חברי הכנסת ממרצ, והוסיף: "לא נהיה חבל ההצלה של נפתלי בנט ואיילת שקד. זו ממשלה גרועה ולא נהיה חלק ממנה". הוא חתם את דבריו בהבהרה: "גם האופציה של ממשלת ימין צרה לא תצליח ולכן אנחנו כנראה הולכים לבחירות".

בתוך כך, יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון ניסתה להרגיע את הרוחות ואמרה: "מציעה לא כל כך מהר להספיד את הממשלה הזו. זה נכון שהקואליציה מאבדת בעקבות הפרישה של סילמן, את הרוב בכנסת, אך היא עדיין במצב של תיקו ולא כל כך מהר נופלתת. יש עוד כל כך הרבה תרחישים אפשריים למה שיכול לקרות כאן בשבועות הקרובים".