בן כספית וינון מגל פתחו את תכניתם הבוקר (רביעי) ב-103FM בהתייחסות לדרמת הענק בממשלה, לאחר שיו"ר הקואליציה עידית סילמן הודיעה על פרישתה. "היה כינוס בכנסת לפני כמה ימים שלגלגתם עליו, והופה'לה עידית סילמן הלבנה הראשונה בחומה שנופלת. בן כספית בוקר טוב, חיבוק", לעג ינון. 

בן השיב: "בוקר אור. אני לא באבל. שיתפתי את הציוץ שלך שלבשתי שק ואפר. לא, לא לבשתי שק ולא אפר. ניתן ליום הזה להתפתח. לא הגחכנו את המפגש, אתה קצת מתבלבל יקירי. המפגש בעיצומו שנפתח גל טרור לעשות את המהלכים הפוליטיים האלה זה לא לגמרי ראוי אבל אנו יודעים עם מי יש לנו עסק".

ינון: "צודק. למשל בנט בשומר החומות הוריד מהפרק את האירוע של ממשלת השינוי, נתן לשרקי את הכותרת כי זה לא עת לעשות דברים כאלה. לכן זה מאוד חשוב לשמור על ערכיות גם בפוליטיקה".

בן: אני מזכיר לך שמה שאתה מייחס ומעליל על בנט, זה היה כשלא הייתה בישראל ממשלה. פוליטית נחלתם ניצחון גדול אם לא מהדהד, המצב מדאיג אבל אם תהיה עוד יד-שתיים ימינה יהיה אפשר להוביל מהלך להקדמת בחירות לכנסת. אם הכנסת אכן תתפוזר ונלך לבחירות, אני מסתכל על הדברים הטובים - יהיה מעניין בתוכנית, כי התחלנו לשקוע ולדעוך".

ינון: "מאוד נהניתי להיות באופוזיציה אחת התקופות היפות שלי. זה מהול בצער כל האירוע הזה, לא פשוט לי לאבד את הפוזיציה כל היום ללגלג על ההבלים והשטויות בקואליציה לכן השמחה מהולה קצת בעצב. חשוב לי לתת לך חיבוק ביום זה, להביא לך מישהו ממד"א שימדוד לך לחץ דם לראות שהכול בסדר".

בן: "אני לא צריך חיבוק. האופי שלי בנוי לאופוזיציה, 12 השנים של נתניהו לא הזיקו לי מבחינת קריירה, אבל המדינה חשובה לי פי 230 אלף מכך, והיא במצב רע. הבוקר אני בא כפי שאני, בלי כלום כי דיכאון זו לא תוכנית עבודה, לא היית בדיכאון בחיי, אני מודאג ואוהב את המדינה אהבת נפש, הבנתי שהשמאל יכול לחיות עם ימין אפילו קיצוני בממשלה אבל הפוך זה כמעט בלתי אפשרי, ואני שמח שתדמיתה היהודית של הממשלה ניצלה כי אולי עכשיו כן יחפשו לנו בכלינו בכניסה לבי"ח".

ינון: "ניצן הורוביץ יצא פיתה".

בן: "להפיל את זה עליו? כן, לא היה צריך לטלטל את הספינה אבל כשאתה קורא את מכתב בתי החולים ונזכר שהייתה פסיקת בג"ץ, אני לא חושב שהחמץ זה מה שהוציא אותה מהממשלה, זה היה קש. יש פה דיל, יש פה גם כנראה עניין משפחתי קשה בבית ואני לא מדבר על שמוליק בעלה. יש לה חלק חרדי במשפחה ואני לא נכנס לנעליה. לא בטוח שממבט על היא תאהב את מה שכתוב בוויקיפדיה שלה כי היא יודעת בתוכה שהממשלה טובה".

ינון: "יזכור עם ישראל את ממשלתו הקצרה ביותר שהייתה. בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל. עידית סילמן לא יכולה עם חמץ בפסח, זה הכול. זה בנפשנו הדבר הזה".

בן: "איך שרדנו כל החיים האלה?".

ינון: "אשריה שהיא זכתה על דברי תורה לקום, לא משנה מה היה ברגע הזה צריך להגיד לה כל הכבוד. פרסמו שניר אורבך בדרך לרב דרוקמן – אם איילת לא עושה את זה, סילמן עשתה את זה, תעשה אתה ונגמר הסרט. או שהם ילכו עם בל"ד שיעשו שלום בין רע"מ לבל"ד".

בן: "הנחת העבודה שלי היא שאנו בדרך לבחירות, אני מקווה שזה לא יקרה, עוד בחירות למדינה יהיו אסון".

ינון: "למה שלא תקום ממשלה אלטרנטיבית עם גנץ?".

בן: "יכול להיות, אני די בטוח שהוא לא יעשה את זה אבל אני לא משוכנע בכלום. אני כן בטוח הסיפור של חמץ של קשקוש בלבוש, שום דבר לא השתנה. אם זה התירוץ של סילמן – ראיתי תירוצים יותר יפים. אני חושב שהמהלך הוא לא שריון בליכוד אלא אם לא יצליחו להביא ח"כ נוסף מימינה ואני מקווה שלא. אם כן, יקימו סיעה נפרדת עצמאית שיקלי סילמן והח"כ הנוסף. אני ממש מקווה שזה לא יקרה מהסיבה היחידה שאני אוהב מאוד את המדינה הזאת ויודע בדיוק מה שעידית סילמן יודעת – כל הדברים שהממשלה עשתה".

ינון: "מה הם עשו טוב? על מה אתה מדבר? חבורה של נוכלים שילכו הביתה אבל אני מודאג מה יהיה עם השיפוץ ברעננה? לא נעים, מה באמצע השיפוץ יעזבו הכול וילכו? לפחות שיסגרו את הכול עם טיח, זה לא נעים. לא עושים כזה דבר".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM