דרמת הענק בממשלה: הממשלה הנוכחית בראשות נפתלי בנט איבדה הבוקר (רביעי) את הרוב בהצבעותיה במליאה, זאת בשל הודעתה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן על פרישתה. דבר המעמיד את כסאו של בנט בסכנה, במידה והפרישה הפתאומית תוביל לפיזור הכנסת.

כאמור, במקרה בו הכנסת תתפזר חוק יסוד הממשלה קובע כי מי שיתפוס את מקומו של בנט, יהיה ראש הממשלה החלופי יאיר לפיד. החוק קובעי כי חילוף כזה ייערך "יום לאחר שהתקבל בכנסת בקריאה השלישית חוק על התפזרות הכנסת לפני גמר תקופת כהונתה, לפי סעיף 34 לחוק-יסוד: הכנסת, ובלבד שבקריאה השלישית הצביעו בעד החוק האמור שני חברי הכנסת לפחות שהיו מהסיעות ששריהן היו מזוהים כבעלי זיקה לראש הממשלה במועד השבעת ממשלת החילופים".

נפתלי בנט ועידית סילמן (צילום: פלאש 90)
נפתלי בנט ועידית סילמן (צילום: פלאש 90)

בתוך כך, פרישתה הדרמטית של חברת הכנסת מימינה היא לא הפתעה עבור גורמים במפלגת הליכוד, שעבדו בשבועות האחרונים ביתר שאת על מנת להבשיל את המהלך שמטרתו הוא הבאה לסיומה של ממשלת השינוי. ל"מעריב" נודע כי לאורך התקופה האחרונה באופוזיציה הפעילו לחצים רבים על חברי כנסת מן הצד הימני של הקואליציה על מנת שיפרשו מתפקידם ויאפשרו את הפלת הממשלה.

בליכוד אומרים היום, לאחר ההצלחה המטאורית בהוצאתה של סילמן מהקואליציה, כי מתבצעת עבודה בכמה מישורים, ושפרישתה של סילמן לא בהכרח תהיה האחרונה בשורת הפרישות מהקואליציה.