מאיימים בשביתה? שרת התחבורה, מרב מיכאלי, הודיעה היום (רביעי) כי לצורך צמצום הפקקים של אוניות המטען בנמלי ישראל, ייפתחו שני רציפים נוספים בנמל חיפה וכן רציף נוסף בנמל אשדוד. אולם, בהסתדרות הגיבו בכעס רב לאחר שטענו כי העניין אינו תואם איתם.

שרת התחבורה, מרב מיכאלי אמרה: "זה לא סוד הוא שמדינת ישראל מתמודדת זה שנה עם משבר של תור מאוד גדול בנמלים. זה משבר עולמי שלא פוסח עלינו. מהרגע הראשון שלי במשרד אנחנו מתמודדות עם זה ברמה היום יומית. נעננו לבקשות הנמלים להגמשת ניהול כח האדם, היינו בהידברות עם ההסתדרות במשך כל הזמן הזה.

"אני מודיעה על פתיחת שני רציפים בנמל חיפה ומפרץ נוסף בנמל אשדוד לתקופת זמן של שנתיים, או עד שהתור יחזור למימדים רגילים להפעלה ולפריקת אוניות מטען. זה מהלך דרמטי אבל גם איש לא מפסיד ממנו". 

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הצטרף לדברי שרת התחבורה ואמר: "ההחלטה להעביר את הרציפים הריקים לנמלים החדשים הינה החלטה הגיונית, נכונה והכרחית. נכסי המדינה צריכים לשרת את כלל המגזר העסקי, כלל הציבור ועובדי הנמלים אמורים להיות שותפים מלאים להשגת היעד של הוזלת יוקר המחיה. אם הנמלים הוותיקים היו עובדים שלוש משמרות ובמלוא התפוקה לא היינו זקוקים לצעד זה. וכשזה לא קרה והמצב רק המחמיר, לא הייתה לשרת התחבורה שום ברירה. היא הייתה חייבת לפעול על פי אחריותה."

לעומת זאת בהסתדרות הגיבו בכעס: "העניין כלל לא תואם איתנו. מדובר בצעד פופוליסטי שמהווה הפרה גסה של הסכמים קיבוציים שנחתמו לאחר שמונה שנים של מו"מ. הרציפים הללו כלל אינם מוכנים לפריקה של מטען כללי, ולכן מדובר במהלך חד-צדדי שכל כולו זריית חול בעיניים ופגיעה בעובדים המסורים בכלל נמלי ישראל. ההסתדרות לא תהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה במידה שההחלטה לא תשונה".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: "העומס בנמלים הוא בעיה כלל עולמית שההסתדרות אינה זו שגרמה לו, אך עושה כל שביכולתה כדי לצמצם את הפגיעה במשק. ההסתדרות בראשותי פועלת בממלכתיות, אך עם זאת לא אתן לפגוע בעובדי הנמלים".