בעקבות איומים ברשתות החברתיות והאשמות לפיהן הפילה את הממשלה, הועלתה רמת האבטחה סביב חברת הכנסת עידית סילמן והוגדרה דרגה 4. סילמן תאובטח על ידי מאבטח צמוד ובמשטרה יקיימו דיונים סביב רמת אבטחה בהתאם לאיומים.

בן כספית חושף: מי עמד מאחורי המהלך של פרישת סילמן ומה מטרתה

כזכור, הבוקר הודיעה יו"ר הקואליציה על פרישתה. בהודעתה כתבה: "ניסיתי אחדות, אך לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל". בעקבות מהלך זה, הממשלה הנוכחית תאבד את הרוב בהצבעותיה ובהמשך לכך, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד ייפגשו בשעות הקרובות כדי לדון במצב.

"כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לא הכל אתם יודעים כי ניסיתי בשקט. לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום ממנו אני באה. אני מפסיקה את חברותי בקואליציה ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין. אני יודעת שאינני היחידה שחשה כך", כך כתבה חברת הכנסת מימינה.

נפתלי בנט ועידית סילמן (צילום: פלאש 90)
נפתלי בנט ועידית סילמן (צילום: פלאש 90)

בהמשך לכך, חשף פרשן "מעריב", בן כספית, כי מי שרקם את המהלך היו חבר הכנסת ויו"ר סיעת הליכוד יריב לוין ושמוליק סילמן, בעלה. הוא הוסיף כי הרעיון מאחורי המהלך היה למשוך עוד חבר כנסת מימינה שיפרשו, במטרה להקים סיעה נפרדת יחד עם חבר הכנסת עמיחי שקלי