עצרת מחאת הימין החלה הערב (רביעי) בסמוך לקריית הממשלה בירושלים. על פי דיווחים מהשטח הגיעו לאירוע אלפי משתתפים. 

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הגיע לשאת דברים. מדובר בנאומו הראשון באירוע מסוג זה מאז שנת 2015. בפתח דבריו אמר: "ערב טוב לדתיים, חילוניים, מסורתיים, תושבי הצפון והדרום ואחיינו ואחיותינו באיו"ש. אני רוצה להגיד לכם משהו כולנו אחים ואחיות, כולנו שותפים לדרך. הערב הזה, הגיע הזמן לקצר טווחים. הגיע הזמן לחזור הביתה". 

נתניהו הוסיף: "לכו הביתה, כי אתם פוגעים בזהות היהודית של המדינה, לכו הביתה כי אתם פוגעים בפרנסה של אזרחי ישראל, לכו הביתה כי אתם מייבשים את יהודה ושומרון ואת ההתיישבות הצעירה. לכו הביתה כי אתם חלשים, אתם חלשים מול איראן, ואתם חלשים מול הטרור". 

על אירועי הטרור האחרונים בישראל אמר: "כשהטרור מריח חולשה- הוא מרים ראש. וכשהוא נתקל בעוצמה - הוא מרכין ראש. לא במקרה העשור האחרון שבו אנחנו הובלנו את המדינה זה היה העשור הביטחוני הטוב ביותר בתולדות ישראל - עם הכי פחות נפגעים. בשכונה שלנו - אין מקום לחלשים. את החלש תוקפים, ועם החזק לא מתעסקים. זה הכלל". 

"לכן ישראל זקוקה לממשלה חזקה. ממשלה שתילחם בטרור, שתבלום את איראן, שתשמור על מורשת ישראל, ושתציל את הפרנסה של אזרחי ישראל", אמר נתניהו. 

בנימין נתניהו בעצרת הימין בירושלים  (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו בעצרת הימין בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)


בהמשך, התייחס לפרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה: "אני קורא מכאן הערב לעוד חברות וחברי כנסת שנבחרו בקולות הימין, מקומכם בימין. אני קורא לכל אלה שעדיין יושבים בקואליציה - ויש להם לב ומצפון: חיזרו הביתה - חיזרו לימין. נקבל אתכם בזרועות פתוחות, בהרבה כבוד, בהרבה הערכה. כל הכבוד לעידית סילמן שעשתה היום את הדבר הנכון. כולנו מקבלים אותה בחיבוק חם ובשמחה גדולה. אנשים קמו הבוקר בשמחה ואור בעיניים. עידית שבה הביתה - והממשלה הזאת צריכה ללכת הביתה". 

עוד אמר: "כולם יודעים - ימיה של הממשלה הזאת ספורים. היא בסוף דרכה. בקרוב, וייתכן בקרוב מאוד, במאמץ משותף ובאמונה גדולה, בעזרת השם ובעזרתכם, נחזיר את ישראל למסלול של הצלחה ושגשוג, לימים של ביטחון ועוצמה".

לאחר מכן עלה לנאום השר לשעבר אריה דרעי שאמר: "זו הפעם הראשונה שאני נואם בהפגנות. ולמה באתי? הזהות היהודית של מדינת ישראל נמצאת בסכנה איומה. על זה אנו נלחמים. על זה אנו מוסרים נפש. אנו ממש מחייבים כל אחד ואחד לעשות כל מה שאפשר לעשות. הזהות היהודית של מדינת ישראל נמצאת בסכנה איומה. על זה אנו נלחמים". 

דרעי הוסיף: "רוצים לחלל את הכותל המערבי למקום לא קדוש. על זה אנו נמצאים כאן. היום, לומר לממשלה הזאת שקמה והתחיבה לשמור על היהדות, על הסטטוס קוו, הדבר היחדי שמאחד את כולם זה המלחמה ביהדות, בתורה ובדת, בשבת, ביגור, בכשרות, ברבנות, בכל דבר שקשור ליהדות. בעזרת השם נקים בקרוב ממשלה בראשות נתניהו. קורא ל"תקווה חדשה" לחזור לגוש הלאומי ולהקים ממשלה בראשות נתניהו".

לאחר מכן עלה לנאום ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) ואמר: "הממשלה הזו נגמרה. אני אומר לכם באחריות, היא שייכת להיסטוריה. כל מי שנכנס לכנסת בקולות המחנה הלאומי צריך להחליט שהוא שם את מדינת ישראל במרכז ואת עצמו מאחורה, שם את כל העניינים האישים מאחורה. וביחד מקימים בכנסת הזאת ממשלה ציונית יהודית טובה לישראל".

עצרת הימין בירושלים  (צילום: מרק ישראל סלם)
עצרת הימין בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)


הפגנת הימין בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)
הפגנת הימין בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)

המשטרה הודיעה כי בשל כך החלו להיחסם בירושלים הרחובות רבין, קפלן, זוסמן, וכן חלק מרחוב הנשיא השישי. כמו כן, תיתכן השפעה על הרחובות הסמוכים להם. עוד נמסר כי שוטרים רבים התפרסו והוצבו באזורים אלו על מנת לסייע בידי ציבור הנהגים ולהכווין את התנועה בהתאם.

בנוסף, בשל אירועים שהתקיימו באיצטדיון "טדי" והיכל "ארנה" הסמוך, המשטרה מסרה כי ייתכנו עומסי תנועה בדרום העיר, שכונות מלחה ופת, וכמו כן רחוב בנבנישתי נחסם.