ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) גאה בתמיכתו ביו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. "לא מפריע לי ואני לא מתרגש מזה שקוראים לי 'ביביסט'", הוא אומר. "אני בז לכל המתנגדים הפוליטיים שקוראים לי כך כשאין להם טיעונים ענייניים. זה כינוי גנאי שהצמיד השמאל לכל מי שתומך בנתניהו או בליכוד".

אקוניס מוסיף: "כבוגרי ה'בגיניזם' זה לא חדש לנו. אלה כינויי גנאי ממיטב התועמלנות של אנשי השמאל. אני בז לכל מדביקי התוויות, ובטח כשהטפות המוסר מגיעות ממפלגות טוטאליטריות כמו יש עתיד, ישראל ביתנו או תקווה חדשה".

השר לפיתוח אזורי לשעבר טוען כי החלטתו של נתניהו לייבא את החיסונים לישראל היא שהביאה לניצחון על מגיפת הקורונה. "אני בטוח שההחלטה לחסן את כל האוכלוסייה הייתה אסטרטגית וסייעה להדברת הקורונה", הוא אומר. "למרות זאת, מספר הנפטרים בתקופת ממשלת בנט הגיע למאות.

"בכל מקרה, דעיכת המגיפה היא מבורכת ואין אדם שלא צריך לפרגן על כך. אני לא רוצה שיהיה גל תחלואה נוסף כדי לנגח את בנט, לא חסרים עניינים אחרים".

את הניסיון הכושל של נתניהו למנות אותו כשר משפטים בשלהי כהונתו הוא מכנה "טעות". "המהלך היה שגוי ובמבט לאחור לא הייתי חוזר על הסכמתי לכך", הוא אומר. "הסכמתי ניתנה כי היה ברור שמדובר במינוי לחודש, עד להקמת הממשלה החדשה".

אקוניס מבקר את מדיניות המסים של הממשלה ואומר: "כשמעלים מסים ללא הבחנה מביאים לעליית מדד ולעליית יוקר המחיה, במיוחד בנדל"ן, כי מגלגלים את המסים על הציבור. למה העלו מסים? בשביל קיום החוק הנורווגי המופרע וכדי לממן את השוחד הפוליטי של ההסכמים עם התנועה האסלאמית. הממשלה קונה שלטון בכסף ציבורי".

לדבריו, הליכוד טועה בכך שמחרימה את ועדות הכנסת. "אמרתי את עמדתי לנתניהו וליריב לוין", הוא מסביר. "הסיעה חייבת לשלב חברים בוועדות הכנסת לפי רצונותיהם, ובראש ובראשונה בוועדה לביקורת המדינה. העובדה שהליכוד לא מממשת את הזכות הבסיסית היא שגיאה פרלמנטרית.

"אילו הייתה היום קיימת ועדה כזאת, היו חייבים להביא לכנסת בצווי הבאה את כל המעורבים במעשה המושחת ביותר ב־40 השנים האחרונות, והוא שיפוץ ביתו הפרטי של בנט בעלות הנאמדת ב־45 מיליון שקל, בזמן שמחירי הדיור מזנקים.

"לא ברור כיצד היועץ לשעבר אביחי מנדלבליט אישר להעביר את המעון הרשמי של ראש הממשלה מירושלים לרעננה".

על המשך דרכה של ממשלת בנט הוא קובע: "כפי שאנחנו רואים היום, ימיה של הממשלה הולכים ומתקצרים. תהליכים בפוליטיקה לוקחים זמן. מידיעה אישית, אם לא היו יוצאים לפגרת הכנסת לפני פורים, הממשלה הייתה קורסת. הם כבר היו בסוף דרכם וברחו מהצבעות חשובות". 

הריאיון המלא - במדור "שוטף פלוס"