הפלונטר הפוליטי: יו"ר רע"מ מנסור עבאס התראיין הבוקר (חמישי) ברדיו כאן ב' והתייחס לטלטלה בממשלה, לאחר פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן שהובילה לאיבוד הרוב של הקואליציה בכנסת. 

עבאס התייחס לקשר בין האירועים האחרונים למפלגתו, והסביר כי "אני לא חושב שהשיקולים של סילמן היו רע"מ, אנחנו לא קשורים לפחות ישירות למשבר האחרון. כמובן שיש מנהיגים שכן רוצים לקשור אותנו לאירוע הזה, וכל הזמן עושים דלגיטימציה לממשלה הזאת כי רע"מ שם".

"מי שחושב שבחירות הן לא באופק טועה, אנחנו דוהרים לקראתן", הצהיר עבאס. על השאלה האם ישקול מו"מ עם גוש הימין בסבב הבא, השיב כי "העמדות שלי בעבר על האופציות השונות שלנו בפוליטיקה ידועות. אבל היום אני אומר חד משמעית שאנחנו נמצאים בשותפות קואליציוניות שאנחנו מרוצים ממנה ורוצים שהיא תמשיך".

מנסור עבאס וחבריו למפלגת רע''ם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מנסור עבאס וחבריו למפלגת רע''ם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהמשך, התייחס יו"ר רע"מ לממשלה המכהנת והסביר: "התפיסה הייתה שנקדם נושאים מוסכמים ונשאיר בצד את הנושאים של המחלוקת, לצערי עם הזמן אנשים ניסו לקדם אג'נדה שהיא לא בהסכמה. כל מפלגה או חבר כנסת "סבל" בצורה כזאת או אחרת מהאופי של הקואליציה הזאת. אבל יש גם יתרון בניסיון ההיסטורי הזה להביא כוחות פוליטיים מרקע שונה ולחבר אותם ביחד, הממשלה הזאת שברה את הטאבו שרק נתניהו יכול לעשות את זה".

בסיום, התייחס עבאס לאפשרות שהרשימה המשותפת תצביע בעד פיזור הכנסת, ואמר כי "לצערי חלק מהמפלגות חושבות לפזר את הכנסת ולפרק את הממשלה, אין תכלית בגישה הפוליטית הזאת. זה לא משרת את החברה הערבית, ולא תורם למיצוב מעמדנו בחברה הישראלית הכללית. אני מקווה שהם יבינו שאנחנו נמצאים בצומת היסטורית שחייבים לנצל את זה ולשנות גם גישה".

על השאלה האם יישקלו חיבור מחודש עם המפלגה, השיב: "העניין מבחינת רע"מ הפסיק להיות מנדטים, אלא אג'נדה. האם נוכל לקדם את החברה הערבית כמו שרע"מ היום? אם כן אז אפשר ללכת ביחד, אם לא אז האינטרס הציבורי הרחב הוא בבסיס שיקול הדעת שלנו. השיקול הפרטי של חברי הכנסת לא יכול להיות אג'נדה של מפלגות פוליטיות. לא מעניין אותנו כרגע לשריין או להבטיח את מיקומנו בכנסת הבאה".