פרישתה של עידית סילמן מתפקידה בקואליציה, הביאה לשינויים במבנה הפוליטי בישראל, לו הבחירות היו נערכות היום. למרות זאת, תקווה גדולה לא יוצאת מהסקרים, שכן אף גוש לא מצליח להשיג את 61 האצבעות המיוחלות להרכבת הממשלה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

סקר שנערך אמש בחדשות 12 על ידי מנו גבע, קבע כי הליכוד עלו מערב הבחירות ל-35, יש עתיד במקום השני עם 17. ש"ס זוכה ל-9 מנדטים, כחול לבן עם 8 מנדטים. יהדות התורה, העבודה והציונות הדתית מקבלות 7 מנדטים כל אחת, בעוד הרשימה המשותפת זוכה ב-6. ימינה, ישראל ביתנו, מרצ ורע"מ - כל אחת מסתפקת ב-5 מנדטים, כאשר תקווה חדשה מקבלת 4 מנדטים וסוגרת את הרשימה.

הבוקר (חמישי) שוחח מבצע הסקר עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחס לאפשרות של הקמת ממשלה בראשות הליכוד: "אין שום קונסטלציה כזו. לפי הסקר אם היו בחירות, אנחנו במבוי סתום. אני יכול להגיד לכם שב־15 שבועות האחרונים, בכל הסקרים שעשיתי, אין שום צד שיכול להרכיב ממשלה. המצב הזה, גם קשה לחשוב שהוא ישתנה. בנט היום, מה שנשאר לו מהמצביעים שלו זה בערך שליש מהקולות".

"הקולות שלו עוברים בעיקר לליכוד שמתחזק ל-35 מנדטים והציונות הדתית שמתחזקת במנדט אחד, ואז הקואליציה בעצם מאבדת 6 מנדטים לטובת האופוזיציה. אם לא ישתנו דברים, עוד איזו זליגה או עוד משהו, מאוד קשה לראות איזשהו שינוי ושאיזשהו צד יוכל להוציא את המצב המאוד מאוד מקובע הזה של מבוי סתום", הסביר.

כשנשאל האם פריימריז בליכוד ישנו את התמונה השיב: "אני לא בטוח. נניח ויעשו באמת איזו קואליציה חדשה ויתחברו, מי יעמוד בראש?".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM