לאחר שח"כ עידית סילמן טלטלה אמש את המערכת הפוליטית לאחר שהודיעה על פרישתה מהקואליציה, במרצ וברע"מ לוחצים על המשותפת לתמוך בממשלה. בתוך כך, סגן השרה יאיר גולן התייחס לסערה ואמר היום (חמישי) בגל"צ כי "לא אתנגד לשום מהלך שיותיר את הממשלה הזאת על כנה. היא חילצה אותנו מידיו המשוחתות של נתניהו ומהימין הלאומני האלים, נעשה הכל כדי להמשיך לתפקד".

במקביל לכך, מוסי רז, שוחח עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM ואמר: "הקשר בין ההנחיה של ידידי, חברי השר הורוביץ לקיים את פסיקת בג"ץ לבין הפרישה, יותר נכון, העריקה של סילמן, היא בערך כמו הקשר בין השיחה שלנו עכשיו למלחמה באוקראינה. אין שום קשר בין הדברים. אם לסילמן הייתה בעיה עם העניין הזה, איפה היא הייתה 10 חודשים מיום הקמתה של הממשלה? הרי היה ידוע שיש פסיקה של בג"ץ". 

ח"כ סילמן נגד השר הורוביץ. צילום: ערוץ כנסת

"היו עליה לחצים לא אנושיים שהזכירו מיליון דברים, ואולי ביממה האחרונה היה גם את העניין הזה, בטל בשישים. אני רוצה להזכיר לך שהיא התלוננה על אלימות נגדה, על הפגנות בלתי פוסקות מול ביתה. אני לא מזלזל לשנייה בלחצים שהיו עליה. היו עליה לחצים, אולי בלתי אנושיים, אולי שקשה מאוד לעמוד בפניהם, ואם כך, זה הופך את העריקה הזו למשהו הרבה יותר חמור", הוסיף.

עוד אמר כי "אם אתה עושה את זה (הפרישה) כתוצאה מלחצים, אז זה לא כתוצאה מהערכים שהיא כתבה עליהם וכו'. זה לא בגין שאמר 'איני יכול עוד' ופרש הביתה, זה 'איני יכולה עוד ועדיף לי במקום להיות יו"ר הקואליציה של זה, להיות שרת בריאות אצל ההוא יחד עם שר האוצר פייגלין ושר אחר ברקת'".

בהמשך, העריך חבר הכנסת מטעם מפלגת מרצ כי "רוב הסיכויים שהממשלה הזו תישאר. אני לא חושב שמשותקת. ממשלות יכולות לקבל החלטות. אני יכול למנות המון דברים טובים ורעים שעשה נתניהו ב־15 שנות שלטונו. כמעט אף חוק שממשלתו העבירה לא היה חשוב כל כך למדינת ישראל".

בהתייחסו לתקציב 2023, אמר ח"כ מוסי רז כי "עד אז הממשלה צריכה לפתור את הבעיה הזו ולהשיג רוב. מלבד זה, היא יכולה להמשיך לפעול נגד הפשיעה בחברה הערבית והפשיעה בכלל, היא יכולה להמשיך לאסוף את הנשק, להמשיך לשפר את התחבורה ואת הבריאות ואת יחסי החוץ".

"איזה חוק חשוב העבירה הממשלה הזו בשנה האחרונה או ממשלת נתניהו ב־15 שנות שלטונה? עכשיו לא בוכים על חלב שנשפך. תהיה כנסת חזקה יותר, שהכוח יהיה לכנסת לקבל חוקים טובים אם יש עליהם הסכמות", הוסיף.

בסיום השיחה, הבהיר: "הממשלה הזו היא הימנית ביותר בהיסטוריה של ישראל, גם אולי בגלל שהכנסת הזו היא הימנית ביותר בהיסטוריה של ישראל, ולכן הממשלה הזו עשתה דברים, יישרה קו לימין עוד לפני המשבר הזה, יותר מממשלות אחרות. ראה הכניעה באביתר, זה לא היה קורה אצל נתניהו. ראה הפינוי בשייח ג'ראח, שנים לא קרה דבר כזה אצל נתניהו. ראה חוק האזרחות, שלא קרה אצל נתניהו חוק אזרחות כזה קיצוני. אני חושב שהמשבר הזה ייפתר".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103