חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחס לסיכויים להקמת ממשלת ימין, ברקע הטלטלה הפוליטית בקואליציה. "בנתונים שמונחים לפנינו כרגע, מוקדם לנבא מה באמת צפוי להיות. אני מניח שהממשלה לא תוכל לתפקד עם 60 חברי כנסת. ישנם בקנה כמה חוקים, גם תקציביים וגם חוקי יסוד שהתחילו בהליכי החקיקה שצריכים 61", אמר.

לטענתו, בנתונים הקיימים היום קשה מאוד לנהל מדינה ככה. "אפשר טיפה לקבל כבוד והדר בטקסים של יום העצמאות, מכיוון שפגרת הכנסת היא מיד לאחר מכן. אז את תקופה הפגרה אפשר לצלוח. אני מקווה שבאמת גם חברים נוספים בקואליציה יתפכחו ויתעשתו ויבינו שאי אפשר לנהל בצורה כזו מדינה - ונראה בלי הליכה לבחירות ממשלה חדשה". 

כשנשאל מדוע מפלגתו לא תחבור לקואליציה, הסביר כי "תפיסת עולמי היא לא לרמוס את רצון הבוחר בצורה כל כך קיצונית. ישנם אילוצים בהרכבת קואליציות שבהם מייצרים שיתופי פעולה, גם כאלה שהם לא היו טבעיים לפני הבחירות. אבל לבוא וללכת בצורה כל כך בוטה אל מול רצון העם, ואני מדבר רק על בנימין נתניהו, ש־30 מנדטים בחרו בו, אז אני סבור שמהלכים כאלה יוצרים באמת חוסר משילות".

"בשנה האחרונה זו לא הייתה ממשלה, אלה היו קונפדרציות של ממשלות. כל ראש מפלגה היה מלך בתחומו. ראש הממשלה לא יכול היה לנהל את הארגון הזה בצורה מיטבית", הוסיף.

עוד התייחס ארבל לאפשרות שמישהו אחר יעמוד בראשות הליכוד במקום נתניהו, ואמר כי "אנחנו תומכים בצורה מאוד ברורה שלא משתמעת לשתי פנים בנתניהו, לא בגלל הערצה לאיש. יש כאן באופן ברור דרך". 

"יש בשעות האלו ממש מו"מ מתקדם עם חברי קואליציה להקמת ממשלה בראשות נתניהו. הפסילה הפרסונלית ביחס לבנימין נתניהו, בעיניי, היא לא לגיטימית, היא אפילו לא דמוקרטית. בסופו של דבר אי אפשר להתעלם מכמות כל כך גדולה של אזרחים ואזרחיות", הצהיר.

כשנשאל מדוע לא יחברו לגנץ, ענה כי "בסופו של דבר ממשלה מוקמת על בסיס קווי יסוד ועל בסיס יסודות משותפים. לצערי הרב, לא מעט, אמירות קשות מאוד, ולא רק אמירות, גם מעשים שנעשו על ידי ליברמן הביאו בסופו של דבר את האברכים למצוקה נוראית". 

"פוליטיקה זה בסופו של דבר היכולת שלך לייצג ולספר את הסיפור של כלל בוחריך בצורה האולטימטיבית ביותר. אם בסופו של דבר יבוא וליברמן ויבין שצריכים להתיישר וליישר קו עם אותם קווי יסוד של ממשלה לאומית, מסורתית, שמכבדת את הימין והמסורת ולא פוגעת באוכלוסיות החלשות ביותר בצורה אלימה, אז כן, 'בולעים צפרדעים'", הבהיר.

סייע בהכנת הידיעה: אמיתי דואק, 103FM