טלטלה במערכת הפוליטית לאחר שח"כ עידית סילמן הודיעה אתמול על פרישתה מהקואליציה ובצל החשש במפלגת ימינה מפורשים נוספים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>  

שר המשפטים לשעבר, חיים רמון,  שוחח היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM וניסה לסרטט את המפה הפוליטית: "יהיו הרבה דיבורים על אופציות דמיוניות ובסוף נלך לבחירות ורצוי שנלך לבחירות כמה שיותר מהר. אני חושב שהסיכוי של נתניהו להגיע ל־61 הוא קטן עד מאוד ואנחנו נחזור למצב שנתניהו איננו יכול להרכיב ממשלה, אבל הפעם גם הצד השני לא יוכל להרכיב ממשלה".

"מה שהולך להערכתי זה בחירות, והשאלה היא אם הן יהיו ביוני או בספטמבר.אחד מהחבר'ה של ימינה, ברור שיעשה את השיקול שלו והוא יעבור, ויכולים יותר מכך. יהיו 61 לבחירות, לא יהיו 61 לאי אמון קונסטרוקטיבי בראשות לא חשוב מי", הוסיף.

בהמשך, העריך את סיכויו של נתניהו לשוב לראשות הממשלה ואמר כי "בכל הסקרים שהיו בשנים האחרונות, כולל 4 מערכות בחירות הוא לא הצליח להגיע ל־61. שביבי רץ, אין נושא אחר. לכן, גם כשתקום מפלגה אחרת, היא תצטרך להגיד אם היא 'רק ביבי' או 'רק לא ביבי', כי לפי זה אנשים יצביעו עבורה. לצערי הרב, אין כמעט מקום לשיח רציני בשום תחום".

"כל עוד נתניהו עומד בראשות הליכוד הוא המחסום המרכזי לחזרתו של הימין לשלטון. אם נתניהו היה אומר שעכשיו הוא עוזב, הייתה קמה בתוך הכנסת הזאת ממשלת ימין. ואם יש בחירות, הימין צריך לבחור - האם הוא דבק בנתניהו ויש סיכוי שהוא לא מקבל 61 או אם הוא לא הולך עם נתניהו ויש ודאות שהליכוד חוזר לשלטון".

לדבריו, "זה מה שיש, זה הנושא, צודק-לא צודק, זה לא חשוב כרגע, כך נראות תוצאות הבחירות וזה מה שקורה. אני רוצה להגיד משהו על הממשלה היוצאת, כי בעיניי היא ממשלה יוצאת, היא לא הצליחה ליצור אלטרנטיבה, לא פרסונלית ולא רעיונית לליכוד ובעיקר לא לנתניהו. היא איבדה 4-3 מנדטים ב־10 חודשים האלה. זה כישלון הרבה יותר גדול מהתנומה של בנט". 

עוד אמר כי הממשלה "טעתה בגדול שהדבק שהקים אותה היה 'רק לא ביבי' ואנשים ויתרו על כל האידאולוגיה שלהם כדי להקים את הממשלה ולראות את ביבי יוצא מבלפור. זה לא מספיק בשביל לעשות דברים שהציבור יגיד, 'יש פה ממשלה'". 

לשאלה, מדוע  בנט נמצא רק על 10% בהתאמה לראשות הממשלה, אמר שר המשפטים לשעבר כי "בנט לשנייה לא נתפס כראש ממשלה, אפילו בעיני חבריו לממשלה וזאת הייתה הבעיה. הם לא ראו בו ראש ממשלה, הם ראו בו מישהו שהם נתנו לו את התפקיד כדי שביבי לא יהיה, אבל הוא לא ראש ממשלה, בעיני גנץ, לפיד, ובוודאי מפלגת העבודה".

"הם ראו בו מישהו שניתן לנצל אותו כדי להוציא את ביבי. וכשחבריך לא רואים בך ראש ממשלה, קשה מאוד שהציבור יראה בך ראש ממשלה וזאת התוצאה. הסקרים אתמול יצרו מציאות מאוד מדכאת. אני חשבתי אחרי הבחירות האחרונות שביבי צריך לקחת פסק זמן, זה הדבר היחידי שיכול לפרום את הפלונטר, אבל אני מניח שנתניהו לא יעשה את זה", הוסיף.

בסיום העריך כי "בנט יהיה 'רק לא ביבי' על כדורים. אין יותר מציאות כזאת. גם פעם קודמת הייתה אשליה שבנט יילך עם ביבי, לא יקרה הדבר הזה. גדעון (סער) יילך יחד עם בנט, אם הוא יישאר בפוליטיקה ושניהם יילכו ויגידו 'רק לא ביבי' כדי שאנשים כמו בן ישקלו להצביע עבורם".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103