אחרי סערת פרישתה של עידית סילמן: בעוד חברי מפלגת ימינה מנסים הבוקר (חמישי) לשדר עסקים כרגיל אחרי הדרמה הפוליטית, חבר המפלגה ח"כ ניר אורבך חשף את האולטימטום שהציג אמש לראש הממשלה נפתלי בנט על מנת להישאר בקואליציה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

באולטימטום שהציג אורבך לבנט הוא דרש את ביטול מתווה המעונות, כינוס מת"ע (מועצת תכנון הבנייה בשטחים) וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. "בלי פתרון לנושאים האלו לא אוכל להישאר בקואליציה", הבהיר אורבך. גורמים בממשלה אף אמרו ל"מעריב" על דרישת אורבך כי "זה בטיפול. באים לקראתו".

בינתיים בקואליציה כבר החלו להתייחס לדרישותיו של אורבך. ח"כ מוסי רז ממרצ הגיב לאולטימטום של אורבך ומסר: "אני תומך בביטול מתווה המעונות, מת"ע כבר כונסה, וחיבור 'מאחזי העבריינים' לחשמל הוא כניעה לאלימות". סגן השר יאיר גולן (מרצ) מסר: "אורבך, מה חשוב, חיבור מאחז של פורעי חוק לחשמל או המשך קיומה של ממשלת הצלה לאומית? איש ציבור אחראי חייב לקבוע סדרי עדיפות ברורים ולעמוד בלחצים. ניר, אל תגלוש למחוזות הפופוליזם הלאומני".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן תקף את האולטימטום של אורבך: "מדינת ישראל צריכה ממשלת ימין בטח לא אולטימטום על דברים שלא מועילים ואף מזיקים. אולטימטום לדברים שסוכמו שיקרו במתכונתם הרעה המתוכננת ע"י הממשלה, לא מקדם כלום ולא עוזר. הממשלה הזו צריכה להתחלף לממשלת ימין מלא, כל המחנה הלאומי מבין את זה", אומר דגן. "גם מי שחושב שצריך להציב אולטימטומים ושהוא יכול לפעול בממשלה כזו - עליו להציב אולטימטומים שבאמת יועילו להתיישבות ביהודה ושומרון ובכלל למדינת ישראל", סיכם.

ח"כ גבי לסקי (מרצ) אמרה על האולטימטום של אורבך: "הממשלה הזאת היא ממשלה חשובה שהצילה את הדמוקרטיה, איחדה קצוות רבים לטובת מטרה משותפת ושמה מחלוקות רבות בצד, לכן עלינו להתכנס סביב ההסכמות שבינינו ולא להשתמש במשבר הזה כדי לשפר עמדות המנוגדות להסכמים הקואליציונים.  זה לא הזמן להעמיד אולטימטומים.  אי אפשר לתת לפאניקה לנהל את המדינה והממשלה. הגיע הזמן להתעשת".

בימינה מתאמצים לשדר עסקים כרגיל

מקדם יותר הבוקר חבר מפלגת ימינה סגן השר אביר קארה התייחס לדרמה הפוליטית ואמר כי כרגע הוא לא מתכוון לפרוש מהקואליציה: "יש לנו הישגים ימניים ויש עוד דברים שבאתי לקדם", אמר בריאיון בגלי צה"ל. במקביל, גם בנט מנסה לשדר עסקים כרגיל והגיע הבוקר לסיור בעיר חריש יחד עם שרת הפנים איילת שקד

במהלך דבריו הבהיר קארה: "לא בטוח מה יקרה עוד יומיים חודש שבועיים שלושה, כל עוד אנחנו מביאים הישגים לציבור שלא נראו כאן 20 שנה אני לא רואה אלטרנטיבה אחרת", אמר. "המטרה שלי להביא הישגים כלכלים, הגענו לסיכומים לחבר את ההתיישבות הצעירה לחשמל, יש הישגים ימניים. אני לא חושב שבחירות זה הפתרון".

קארה הוסיף ואמר: "הגעתי לכנסת כדי לשרת את האזרח הלא מקומבן, כל זמן שאני עושה את זה אני אשאר. הכנסת בשבילי זה לא מטרה, אני פה כדי לקדם את הכלכלה החופשית בישראל. אני באתי על תנאי, יש דברים שבאתי לקדם".

כשנשאל האם ראש הממשלה בנט אשם במשבר הפוליטי אמר קארה: "אף אחד מאיתנו לא מושלם. יש דברים שצריך לתקן ואני מקווה שנלמד". הוא הוסיף: "דיברתי עם סילמן מספר פעמים, מקווה שיהיה בסדר. לא מתעסק בלהחזיר את סילמן אלא בלייצב את המצב, גם בשיחות שלי עם שקד ואורבך זו המהות".

בסיום דבריו ציין קארה כי לשיטתו, "אם הולכים לבחירות צריך לשנות את שיטת בחירת הממשל. שיטת הממשל בישראל תקועה בשיטות סוביטיות, צריך לתקן את זה אני מקווה שבממשלה הזאת".