חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) שוחחה היום (חמישי) עם גדעון אוקו ב-103FM והתייחסה לטלטלה במערכת הפוליטית, לאחר שהקואליציה איבדה את הרוב בכנסת.

"התקדמנו צעדים מאוד גדולים. הקואליציה הזאת נשענת על כרעי תרנגולת, היא לא תעריך ימים ולכן טוב עשתה עידית סילמן ואני מאמינה שעוד נוספים יעשו את זה, בוודאי אותם אלה שנבחרו על ידי קולות הימין ומבינים שממשלה כזאת לא יכולה להחזיק מעמד. ממשלה כזאת שהיא מתרפסת, מנותקת, בוודאי פוגעת פעם אחר פעם בזהותה היהודית של מדינת ישראל", אמרה.

כשנשאלה האם יהיו עריקים נוספים השיבה בחיוב: "אני מאמינה שאנשים יחזרו הביתה, למחנה הלאומי. אנשים האמינו במה שאמרו בנט וסער שלא יישבו עם לפיד, שלא יישבו עם עבאס, והנה הם יושבים עם עבאס - ולא רק שהם יושבים איתו, אלא הם תלויים בו".

"אני מאמינה שבסופו של יום, כשהם רואים את התוצאות של הממשלה הזאת, שרואים שאדון בנט קורא ליהודה ושומרון - שהוא היה מנכ"ל מועצת יש"ע - הגדה המערבית, הם מבינים שיש כאן בעיה אמיתית עם הימין", המשיכה.

על השאלה מי הבאים בתור שיצטרפו אל האופוזיציה, ענתה: "יש דברים שנעשים בסתר ובשקט כדי שהמהלכים האלה יקרו. אבל אני קוראת לכל מי שנבחר על ידי קולות הימין, המחנה הלאומי יקבל אתכם בברכה, פשוט תעשו את הצעד הנכון. בואו נפיל את הממשלה הזאת, נבער את החמץ מתוכנו". 

בהמשך, התייחסה למעבר אפשרי של איילת שקד לליכוד: "באופן עקרוני, זה לא סוד שאני לא אוהבת שריונים, אני מתנגדת לשריונים, אבל כל מי שיעשה את הצעד הנכון, לבוא ולהפיל את הממשלה המסוכנת הזאת ולהחזיר ממשלה לאומית, ימנית, אני כמובן אקבל את זה בברכה. צו השעה מחייב את כולנו להתפשר ולראות איך אנחנו בסופו של יום חוזרים לשלטון, למען מדינת ישראל ולמען עם ישראל, ועל מנת להמשיך ולפעול מול אותם אתגרים לפני שיהיה מאוחר מדי".

"אנחנו רואים את ההתנהלות הילדותית של בנט בממשלה שלו, חייבים כאן מנהיג רציני ואחראי. הציבור מתגעגע לנתניהו, אנחנו רואים את זה גם בסקרים, ואני מאמינה שבסופו של יום אנחנו נצליח להביא להפלת הממשלה הזאת ולהקמת ממשלה לאומית", תקפה.

רגב התייחסה גם לפרישתה של עידית סילמן: "בסופו של יום היא עשתה צעד מאוד אמיץ מבחינתה, לא פשוט. צעד שמבחינתנו הוא צעד חשוב. בצעד הזה היא אמרה 'טעיתי', לכן אני חושבת שמגיע לה על זה בהחלט כל הברכות וכל המחמאות. זה שהיו עניינים כאלה ואחרים, הם היו. אי אפשר למחוק אותם ואי אפשר לחזור מהדברים".

ח''כ עידית סילמן  (צילום: אורי שמש)
ח''כ עידית סילמן (צילום: אורי שמש)

על חוסר ההסכמות של סילמן עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, באשר לסוגיית החמץ בבתיה"ח: "זה היה הקש ששבר את גב הגמל, ברגע שמנסים, בממשלה שקוראת לעצמה ימנית, מסורתית ודתית, להכניס חמץ זה לא מתקבל על הדעת. גם בגץ צריך להבין שהוא לא יכול להתנתק מהמהות של מדינה יהודית. במקומות ציבוריים חייבים לשמור על סטטוס קוו".

בסיום דבריה, התייחסה רגב להיתכנות של בחירות: "אנו כן יכולים לחזור לשלטון, אני שומעת כמה הציבור מתוסכל, אם היום יהיו בחירות נקבל הרבה יותר ונחזור לשלטון. אני קוראת גם לגנץ להבין את חשיבות העניין".