חברת הכנסת עידית סילמן התראיינה היום (חמישי) לראשונה מאז הודעתה הדרמטית על פרישתה מהקואליציה. בריאיון שהעניקה ל"זמן ישראל" היא מכחישה שסגרה דיל עם הליכוד וטוענת שעשתה הכל לבד: "בליכוד מוכנים לתת לי הכול, אבל אין שום סיכום. ובקואליציה מציעים לי עכשיו את תפקיד שר הבריאות, אבל אני לא אלך על זה". 

"עשיתי הכול לבד", אמרה סילמן בראיון בלעדי לזמן ישראל. "הפתעתי את כולם. ביום שלישי קמתי בשתיים בלילה ודיברתי רק עם חברה שלי שבכלל לא קשורה לפוליטיקה. אמרתי לעצמי זוהי השעה. דיברתי עם יריב לוין וזהו. הפתעתי את כולם. גם את נתניהו. הם לא ידעו שאוציא הודעה כזו. אף אחד לא ידע. היו בהלם, אבל אני הייתי שלמה עם עצמי".

היא הוסיפה וסיפרה: "ביום שלישי קמתי בשתיים בלילה ודיברתי רק עם חברה שלי שבכלל לא קשורה לפוליטיקה. אמרתי לעצמי זוהי השעה. דיברתי עם יריב לוין וזהו. הפתעתי את כולם. גם את נתניהו". סילמן טענה כי לא סגרה שום סיכום לגבי עתידה הפוליטי: "אין לי שום הבטחות לגבי העתיד. שום הסכמים. להיפך, מציעים לי הכול כדי להישאר. מציעים לי עכשיו את תפקיד שר הבריאות, אבל אני לא אלך על זה".

סילמן הוסיפה והדגישה כי "הבעיה זה לא החמץ, אתה מבין. זה כל הדברים האחרים שחשובים לנו. החמץ היה רק מכה לפני הנחתה. זה כל הכרסום בזהות היהודית. זה בנפשי. ראיתי את זה פעם אחר פעם. אחר כך בא גם הכרסום בערכים. ראש הממשלה בנט מדבר על 'הגדה המערבית'. וואלה. אם אני בעד הגדה המערבית אצטרף ליש עתיד, אקבל שם שריון, נלך לבחירות, ארגיש שם בנוח".

נתניהו מברך את סילמן. צילום: דוברות הליכוד

"בליכוד מוכנים לתת לי הכול, אבל אין שום סיכום"

כשנשאלה מה הסיכום בינה ובין נתניהו והליכוד, למשל שריון במקום העשירי ותפקיד שרת הבריאות, אמרה: "אין שום סיכום על שריון. בליכוד מוכנים לתת לי הכול, אבל אין שום סיכום. אין כאן שום אופורטוניזם מצדי. אני לא צריכה תפקידים. היה לי אחלה ג'וב. הייתי יו"ר הקואליציה. מה צריך יותר, אבל זה לא העניין".

"היום העם לא איתנו. איבדנו את העם. יש גם בעיה בקואליציה הזו, עם כל המאמצים שעשינו לתחזק אותה. הסיעות מנצלות את הכוח שלהן. אין לי בעיה עם הערבים, אבל אתה לא יכול לבוא ולהודיע לי רגע לפני ההצבעה ש'אם לא אקבל את זה ואת זה אני לא מצביע'. יש גם הרבה חברי כנסת נורווגים שזו בעיה בפני עצמה. אי אפשר לנהל מדינה ככה".

אז נתניהו ישב איתך ולא סגרתם על שום דבר קונקרטי?
"לא. אני לא צריכה הצעות ולא מחירים. בתחילת הקדנציה הם הציעו לי את משרד הבריאות אם לא אהיה בימינה. זה לא קרה אז. באמת לא מעניין אותי".

כשנשאלה מדוע נפגשה אתמול עם סגן השר אביר קארה ועם ח"כ עמיחי שיקלי והאם היא רוצה להקים סיעה חדשה ענתה סילמן: "שום דבר. אביר קארה בא אליי. הוא רוצה להקים סיעה נפרדת. יש לו הסכמים שהוא מביא מכל מיני מקומות. אני לא באירוע הזה. לא אעשה כלום בינתיים. אני חברת כנסת בימינה ואני לא רוצה שיכריזו עליי כפורשת. לא פרשתי משום מקום".

על הטענה כי פרישתה תוביל את המדינה לבחירות חמישיות ענתה בתקיפות: "אם הולכים לבחירות, זה לא בגללי. אפשר עכשיו, ברגע זה, להקים ממשלת ימין, מה הבעיה? מי רוצה היום בחירות? גדעון סער לא עובר את אחוז החסימה. ימינה בבעיה. אפשר להקים ממשלה. בנט יהיה ראש הממשלה או שר הביטחון, ויתחלף עם נתניהו".

"אפשר עכשיו, ברגע זה, להקים ממשלת ימין, מה הבעיה? מי רוצה היום בחירות? גדעון סער לא עובר את אחוז החסימה. ימינה בבעיה. אפשר להקים ממשלה. בנט יהיה רה"מ או שר הביטחון, ויתחלף עם נתניהו. אי אפשר עם החרמות האלה כל הזמן. מספיק עם זה. אנחנו לא החרמנו אף אחד לפני הבחירות האלה. אתה יודע מה, אם יקימו ממשלת ימין מאוחדת אני מוכנה לפרוש לגמרי מהמערכת הפוליטית. רק שאפשר יהיה לעצור את הכרסום הזה בכל הערכים שלנו".

הפגנת הימין בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)

"אפשר להקים ממשלה ימנית - מספיק עם החרמות"

כשנשאלה מדוע החליטה לא להגיע להפגנת האופוזיציה בירושלים אמש השיבה: "אני לא צריכה שירימו אותי לא באירוע הזה ולא בכל מקום. תאמין לי, לא מעניין אותי. אני באתי לעשות את השליחות שלי. אצלנו באים אנשים ואומרים 'סילמן, בחרנו בך שתעשי א' ואתם עושים ב'". זה הכול. חשוב לי מה אתה ומי אתה ומה אתה משאיר אחריך. זה מה שחשוב באמת".

סילמן הוסיפה והכחישה את הדיווח לפיו בצלאל סמוטריץ' הוא שניסח את מכתב הפרישה שלה מהקואליציה: "נו באמת, אני צריכה שסמוטריץ' ינסח לי מכתב? לדעתי זה היה במייל שלו, ולכן חשבו שהוא כתב את זה".

מה את מצפה שיקרה עכשיו במדינה? מה המסר שלך?
"תקשיב, יש פגרה. חודש זה המון זמן כדי לחשוב ולהקים ממשלה ימנית. יש אנשים כאלה מוכשרים בצמרת הפוליטית, יש לכולם אינטרס לא ללכת לבחירות, זה מה שהציבור רוצה ואפשר לעשות את זה מיד. אני חוזרת ואומרת, מספיק עם כל החרמות האלה".